Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply All Dutch People Enter
Suggesties voor de Guild Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 32 33 34 35 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

br3akape

Destructive Pawn

19,265 Points
  • Battle: Cleric 100
  • Jack-pot 100
  • Restorative Spirit 250
PostPosted: Fri Sep 09, 2011 10:16 am
ik las vanmorgen dit bericht

http://www.gaiaonline.com/forum/dev-notices/site-changes/t.63632027_371/?fromhp=true#371

mischien iets voor deze guild  
PostPosted: Wed Sep 21, 2011 12:38 pm
br3akape
ik las vanmorgen dit bericht

http://www.gaiaonline.com/forum/dev-notices/site-changes/t.63632027_371/?fromhp=true#371

mischien iets voor deze guild


Die heb ik voorbij zien komen. Ik zal er me verder in moeten verdiepen en als er animo voor is, is het zeker het overwegen waard. Hij moet namelijk wel gebruikt gaan worden en dat is bij onze Guild denk ik een uitdaging.

Maar goed, ik verdiep me er in, zodra ik alle messages heb weggewerkt XD  

kittyocean
Captain


Chiruro

PostPosted: Thu Jan 09, 2014 6:09 am
Ik had wat suggesties nadat ik de announcement van vandaag heb gelezen.

Ten eerste, zo een beetje opgeruimd ziet het er inderdaad een stuk overzichtiger en aanlokkelijker uit!
Ik zou als ik jullie was niet de mensen die 0 posts hebben verwijderen (tenzij je bv. ziet dat ze al langer dan een jaar niet meer actief op Gaia zijn geweest), dit zend alleen maar het verkeerde signaal uit en geeft negatieve reclame.

Probeer het ook ietwat interessant te houden voor de members, af en toe een eventje kan absoluut geen kwaad. Ik zou zo'n events ook niet in een apart sub-forum houden, de main page is altijd de meest bekeken pagina in de guilds.
Qua events zou ik het zeker ruim bekijken, avi en art contests zijn leuk maar er zijn ook zoveel andere dingen.
Hou bevoorbeeld eens een lotterij of een leuke challenge. Met zo'n challenge moedig je de mensen ook aan om de posten. (In een challenge kan bv. één van de opdrachten 'post een topic over ...' zijn. Of iets in die aard.)
Buiten events kan je ook een permanente mini dice roll of ... questions quiz houden met kleine maar leuke prijzen.

Wat mensen ook zeker aantrekt zijn announcements. Stuur een aantal keer per maand een leuke announcement met een mooie lay-out en vermeld telkens de activiteiten die je in je guild hebt of eventuele nieuwtjes. Op announcements hoef je zeker niet zuinig te zijn, het guild account heeft best wel wat Gold en voor sub-fora denk ik niet dat jullie het nog gaan gebruiken.

Over de sub-fora gesproken, ik zou de titels aanpassen en gewoon veranderen naar de naam van het bewusten sub-forum. Hoe minder tekst hoe overzichtelijker en hoe aanlokkelijker. Dit geld ook voor de titels van stickies en/of announcements.

Qua adverteren is het best moeilijk aangezien de guild voor een gerichte doelgroep is. Mensen inviten is dus zeer moeilijk aangezien je niet kan zien wie er uiteraard Nederlands of Belgisch is.
Eventueel een soort van café of wedstrijd in de CB zodat Nl'ers en BE'ers het opvalt?

En last but not least, de lay-out. Zoals je in de Gaia forums kan zien trekken wedstrijden, bars, rpg's etc etc meer aan met een leuke lay-out. Door middel van simpele maar leuke banners lijkt een topic zoveel aanlokkelijker.
(Ik kan eventueel voorbeelden geven?)



Nou, dit was het dan. Versta me niet verkeerd, ik vind deze guild leuk zoals hij is, maar als jullie echt meer actieve posters willen dan denk ik toch niet dat je ze gaat bereiken zoals het nu is. Er is natuurlijk ook geen garantie dat het echt veel drukker zal worden met aanpassingen, maar als je niks doet weet je het natuurlijk ook nooit.
Ik heb recent ook mijn guild opnieuw opengedaan en al het bovenstaande toegepast en ik moet zeggen, it worked. Er zijn natuurlijk piek en daal momenten maar dat is logisch.

Hope this helps. emotion_yatta  
PostPosted: Fri Jan 10, 2014 1:42 am
Dank je voor het meedenken! We kunnen niet alles gelijk doen, maar zeker dingen hieruit proberen. En je mag ook uiteraard zelf iets organiseren, als je een goed idee hebt smile De Guild zal zoiets altijd ondersteunen!  

kittyocean
Captain


Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Fri Jan 10, 2014 2:53 pm
Ik sluit me hier bij kitty aan, de leden zijn ook vrij om contests/ events te organiseren ^_^ dus wees er vrij en creatief in biggrin  
PostPosted: Mon Apr 28, 2014 11:38 am
Wellicht kunnen we iets wekelijks of maandelijks regelen. Want wie wil nou maandelijks een announcement "Hallo! Kom ook nog eens gezellig langs!" wink

Mischien wel een newsflash van gaia, maar dan in het Nederlands smile
(Leukste topics, opvallendheden, event tips en tricks?)

Nog iets: Misschien toch een referral systeem overwegen? razz  

LeannaAnne
Vice Captain


kittyocean
Captain

PostPosted: Tue Apr 29, 2014 1:52 am
Een referral systeem is een leuk idee, maar hou houdt je dat bij, wat zijn de 'prijzen' en hoe behoud je dan de nieuwe leden? Welke eisen stel je eraan? Ik wil best 1k geven per nieuw lid wat minimaal een maand lang post, want dan vraag wel wel wat toewijding?  
PostPosted: Tue Apr 29, 2014 1:57 am
De waarde van de prijs mag zeker aan de activiteit worden gezet. Maar zeker als je nu de market bekijkt... wat is 1k nou nog, nouja een newbie is er blij mee ninja

Mijn heavy pockets zijn de dupe geworden van inflatie, ik kan er dus ook vrij weinig mee XD Maar iets in de richting van een week actief = 1k een maand en blijvend actief 5/10k, ik deel de prijzen wel uit no problem xD  

LeannaAnne
Vice Captain


kittyocean
Captain

PostPosted: Wed Apr 30, 2014 1:52 am
een soort opbouwende prijs... misschien een idee ja. Per week dat je 5x post 1k erbij, met een max van 5k? Maar ja, wat als het storm loopt? Dan moeten we opeens flink 'in de buidel tasten'  
PostPosted: Sat Jul 05, 2014 5:52 am
WK topic!!! Of is die er al, en kan ik hem niet vinden? sweatdrop  

Miss Flowerbomb


kittyocean
Captain

PostPosted: Sat Jul 05, 2014 11:39 am
Mag je gewoon aanmaken, hoor smile Wie houdt je tegen?  
PostPosted: Sun Jul 06, 2014 7:22 am
Even voor alle leden, jullie zijn vrij om events of topics aan te maken/ organiseren wink  

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100

Linah Rose

6,950 Points
  • First step to fame 200
  • Forum Sophomore 300
  • Friendly 100
PostPosted: Mon Apr 09, 2018 5:54 am
https://www.gaiaonline.com/forum/gaia-international/anyone-from-the-netherlands/t.45421935_39331/

Ik vond deze vandaag.Is niet zo zeer een suggestie haha, maar het geeft wel aan dat er nog genoeg NL mensen te vinden moeten zijn op gaia! Enkel, hoe bereik je ze allemaal! mrgreen  
PostPosted: Mon Apr 09, 2018 6:19 am
Daar geef ik je volkomen gelijk in. Ik denk dat we hedendaags niet echt meer gevonden worden... we zijn gewoon een groep hardnekkige olbies die niet willen verdwijnen heart  

LeannaAnne
Vice Captain


kittyocean
Captain

PostPosted: Sat Apr 28, 2018 2:10 am
Als we actief mensen willen gaan trekken... Wie heeft er eigenlijk nog de tijd voor?  
Reply
All Dutch People Enter

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 32 33 34 35 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum