Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Nu har Reinfeldt skitit i det blå skåpet! Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Gör det
  ok
View Results

Wilibald

PostPosted: Sat May 10, 2008 6:16 am
Bensinskatten


Hej !


Någon hörde en intervju med vår statsminister.

I intervjun sade han att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset!

Reportern frågade hur han motiverar detta uttalande.


- Jo, sa han, det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset.

Nu får det vara nog!

Dags att protestera. Skicka vidare till vänner och bekanta.

Bensinskatteuppror !!!

8 av 10 resor görs med bil.

Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.

När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.

Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.

Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året.

När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.

En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9 .000 kr bara i bensinskatt.

Det motsvarar pålägg på 200 procent.

Listan fylls på riktigt fort!



Klicka på länken nedan och fyll på med ditt namn

http://www.bensinskatteuppror.se
och vidarebefordra sedan detta mail till dina kompisar!
 
PostPosted: Sat May 10, 2008 10:02 am
jag har ju ingen bil så...  

Lenorans


charity lol

PostPosted: Sat May 10, 2008 10:12 am
...bensin ska vara billigt!!! D:<
*skriver in en massa namn*  
PostPosted: Sat May 10, 2008 11:09 am
DrCarl
jag har ju ingen bil så...


och? det kanske ändå inte händer nått fören du skaffar bil, det är bara en niondel av sverige som har skrivit på, så det tar nog ett tag om det blir nåtot allas av det vilket jag inte tror. men jag hoppas.  

Wilibald


Svea Viking
Crew

PostPosted: Sat May 10, 2008 2:40 pm
jag tycker det är bra med skatten, då avstår många från att åka bil och de minskar miljöutsläppen, plus att skatten går ju till annat bra ju, de är ju t.ex. skatten som betalar när någon blir sjuk och måste åka till akuten, i USA till exempel måste man betala allt sånt själv.

hata mig inte T__T
 
PostPosted: Sat May 10, 2008 2:41 pm
Svea Viking
jag tycker det är bra med skatten, då avstår många från att åka bil och de minskar miljöutsläppen, plus att skatten går ju till annat bra ju, de är ju t.ex. skatten som betalar när någon blir sjuk och måste åka till akuten, i USA till exempel måste man betala allt sånt själv.

hata mig inte T__T


Håller med : o  

Monsieur Gaylord


Lenorans

PostPosted: Sat May 10, 2008 3:31 pm
Wilibald
DrCarl
jag har ju ingen bil så...


och? det kanske ändå inte händer nått fören du skaffar bil, det är bara en niondel av sverige som har skrivit på, så det tar nog ett tag om det blir nåtot allas av det vilket jag inte tror. men jag hoppas.


jag är 19 och har inte körkort, misslyckad? ja tack. hoppas att det kommer alternativa bränslen som fungerar inom kort. får väl skriva på då...  
PostPosted: Sat May 10, 2008 4:17 pm
Monsieur Gaylord
Svea Viking
jag tycker det är bra med skatten, då avstår många från att åka bil och de minskar miljöutsläppen, plus att skatten går ju till annat bra ju, de är ju t.ex. skatten som betalar när någon blir sjuk och måste åka till akuten, i USA till exempel måste man betala allt sånt själv.

hata mig inte T__T


Håller med : o


Me too  

Taihen da


Wilibald

PostPosted: Sat May 10, 2008 10:33 pm
den privata personbilstrafiken står ju bara för en procent av alla utsläpp, och jag tycker att alla profesorer har olika teorier om "växthuseffekten" att man inte vet vad man ska tro, så tills alla är eniga så skiter jag i det, btv det är ju skönt när det är varmt xd  
PostPosted: Sun May 11, 2008 2:45 am
Wilibald
den privata personbilstrafiken står ju bara för en procent av alla utsläpp, och jag tycker att alla profesorer har olika teorier om "växthuseffekten" att man inte vet vad man ska tro, så tills alla är eniga så skiter jag i det, btv det är ju skönt när det är varmt xd

mjo, jag vet, jag tänker också på det viset.
men ändå, man kan ju fortfarande spara lite, och all olja i världen kommer ju snart ta slut då kan man väll fixa nått nytt bränsle snart xD
 

Svea Viking
Crew


charity lol

PostPosted: Sun May 11, 2008 3:08 am
DrCarl
Wilibald
DrCarl
jag har ju ingen bil så...


och? det kanske ändå inte händer nått fören du skaffar bil, det är bara en niondel av sverige som har skrivit på, så det tar nog ett tag om det blir nåtot allas av det vilket jag inte tror. men jag hoppas.


jag är 19 och har inte körkort, misslyckad? ja tack. hoppas att det kommer alternativa bränslen som fungerar inom kort. får väl skriva på då...

vadå misslyckad? säg inte så, bara för att man har fyllt 18 betyder det inte att man måste ha körkort, man kanske inte orkar eller vill eller bara vill ha moppe eller nåt sånt D:  
PostPosted: Sun May 11, 2008 4:39 am
Jag tror inte att folk kör mindre bil bara för att dom höjer priset. Jag kör lika mycket som jag alltid har gjort! Jag tycker att dom borde hitta alternativa bränslen innan dom höjer priset mer.  

Pippi Longstrump
Crew


Lenorans

PostPosted: Sun May 11, 2008 9:27 am
Kaito-Tena
DrCarl
Wilibald
DrCarl
jag har ju ingen bil så...


och? det kanske ändå inte händer nått fören du skaffar bil, det är bara en niondel av sverige som har skrivit på, så det tar nog ett tag om det blir nåtot allas av det vilket jag inte tror. men jag hoppas.


jag är 19 och har inte körkort, misslyckad? ja tack. hoppas att det kommer alternativa bränslen som fungerar inom kort. får väl skriva på då...

vadå misslyckad? säg inte så, bara för att man har fyllt 18 betyder det inte att man måste ha körkort, man kanske inte orkar eller vill eller bara vill ha moppe eller nåt sånt D:


jag har faktiskt tagit lektioner och försökt att sattsa, men ja... det var ingen bra körskola heller så slutet gott allting gott sweatdrop  
PostPosted: Sun May 11, 2008 12:12 pm
DrCarl
Kaito-Tena
DrCarl
Wilibald
DrCarl
jag har ju ingen bil så...


och? det kanske ändå inte händer nått fören du skaffar bil, det är bara en niondel av sverige som har skrivit på, så det tar nog ett tag om det blir nåtot allas av det vilket jag inte tror. men jag hoppas.


jag är 19 och har inte körkort, misslyckad? ja tack. hoppas att det kommer alternativa bränslen som fungerar inom kort. får väl skriva på då...

vadå misslyckad? säg inte så, bara för att man har fyllt 18 betyder det inte att man måste ha körkort, man kanske inte orkar eller vill eller bara vill ha moppe eller nåt sånt D:


jag har faktiskt tagit lektioner och försökt att sattsa, men ja... det var ingen bra körskola heller så slutet gott allting gott sweatdrop

..men ändå..Kanske med tiden gör du ett nytt försök annars ski i't! :3  

charity lol


Lenorans

PostPosted: Sun May 11, 2008 12:16 pm
Kaito-Tena
DrCarl
Kaito-Tena
DrCarl
Wilibald
DrCarl
jag har ju ingen bil så...


och? det kanske ändå inte händer nått fören du skaffar bil, det är bara en niondel av sverige som har skrivit på, så det tar nog ett tag om det blir nåtot allas av det vilket jag inte tror. men jag hoppas.


jag är 19 och har inte körkort, misslyckad? ja tack. hoppas att det kommer alternativa bränslen som fungerar inom kort. får väl skriva på då...

vadå misslyckad? säg inte så, bara för att man har fyllt 18 betyder det inte att man måste ha körkort, man kanske inte orkar eller vill eller bara vill ha moppe eller nåt sånt D:


jag har faktiskt tagit lektioner och försökt att sattsa, men ja... det var ingen bra körskola heller så slutet gott allting gott sweatdrop

..men ändå..Kanske med tiden gör du ett nytt försök annars ski i't! :3


haha jo det är väl dags snart igen att försöka tills dess får jag cykla och cykla och cykla...  
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: 1 2 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum