Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Eleverna strejkar xD Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Rezzzi

PostPosted: Thu Mar 26, 2009 1:14 pm
Alla elever i min skola har klagat till lärarna och sagt att vi vill få ha sånt som tuggummi och ytterkläderna på oss på lektionerna... Så nu har nästan alla i 8:an börjat ha tuggummi och ytterkläderna på lektionerna. Det är så jäkla kul och se lärarnas miner när dom säger åt en att spotta ut tuggummit och sen har man ett nytt en halv minut senare. xD  
PostPosted: Thu Mar 26, 2009 1:37 pm
Jaha, och varför vill ni ha det? >__>  

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Rezzzi

PostPosted: Thu Mar 26, 2009 2:37 pm
Mikusagi
Jaha, och varför vill ni ha det? >__>
därför att det är jobbigt att behöva lägga jackan i skåpet hela tiden och tuggummi är gott.  
PostPosted: Thu Mar 26, 2009 8:02 pm
Rezzzi
Mikusagi
Jaha, och varför vill ni ha det? >__>
därför att det är jobbigt att behöva lägga jackan i skåpet hela tiden och tuggummi är gott.


Visst att jag kan förstå att ni vill kunna ha tuggummi, men det är ju bara varmt och jobbigt att ha ytterkläder på sig inomhus.....  

snelhest


Tenglina
Captain

PostPosted: Fri Mar 27, 2009 7:17 am
snelhest
Rezzzi
Mikusagi
Jaha, och varför vill ni ha det? >__>
därför att det är jobbigt att behöva lägga jackan i skåpet hela tiden och tuggummi är gott.


Visst att jag kan förstå att ni vill kunna ha tuggummi, men det är ju bara varmt och jobbigt att ha ytterkläder på sig inomhus.....


Varför inte ha hängare i klassrummet?  
PostPosted: Sat Mar 28, 2009 6:25 am
xD  

Taihen da


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Sat Mar 28, 2009 6:34 am
Konstiga skola ni har,
vi fick ha ytterkläder på oss, tuggummi, godis/dricka och mössa/keps på oss i klassrummet. Ja och dom som missat eller inte tyckte om skollunchen fick äta sin macka på lektionen, om man var tyst.

Kanske så är det 'förbjudet' hos er för att ni är stökiga nog på lektionerna,
för då får ni skylla er själva.  
PostPosted: Sat Mar 28, 2009 2:33 pm
alltså, jag går i 9:an och jag tycker det är så himla töntigt när de är folk som vill ha ytterkläderna på sig inne, kan inte fatta att ni inte kan ta av er dom, kan då säga att på min skola är de stenhård på att man inte ska ha skor och jacka på sig inne men mössa går bra, sen om läraren ser att man har tuggummi får man väl spotta ut det. väldigt töntigt att man inte ska klara av att ta av sig ytterkläderna när man går i 8:an  

Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50

Svea Viking
Crew

PostPosted: Sat Mar 28, 2009 3:29 pm
jo jag kommer ihåg de lite överdrivna reglerna som fanns där men att strejka över det är väll lite överdrivet? ;p  
PostPosted: Sun Mar 29, 2009 11:35 am
Inte om det är kallt i klassrummet - som det var ofta för oss.

Kallt på vintern och kokhett på sommaren >_>

J*vla lärare som inte kunde fixa sånt, hjärndöda >_<  

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100

snelhest

PostPosted: Mon Mar 30, 2009 7:09 am
Tenglina
snelhest
Rezzzi
Mikusagi
Jaha, och varför vill ni ha det? >__>
därför att det är jobbigt att behöva lägga jackan i skåpet hela tiden och tuggummi är gott.


Visst att jag kan förstå att ni vill kunna ha tuggummi, men det är ju bara varmt och jobbigt att ha ytterkläder på sig inomhus.....


Varför inte ha hängare i klassrummet?


Ja, så är det på högskolor.
Dock tyckte jag att det var bättre med skåp. Då slapp man bära omkring på jackan när man ska mellan lektionerna.
 
PostPosted: Mon Mar 30, 2009 3:25 pm
Det kan finnas en poäng med regler, de blir som en markör "Här börjar lektionen", så eleverna förstår allvaret och blir tysta och stillsamma. Det finns några olika taktiker för det, att ha som krav att ingen får ha ytterkläder kan vara ett. Det är för ert eget bästa, för att ni skall få något ut av lektionerna.  

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Tue Mar 31, 2009 7:01 am
Mikusagi
Det kan finnas en poäng med regler, de blir som en markör "Här börjar lektionen", så eleverna förstår allvaret och blir tysta och stillsamma. Det finns några olika taktiker för det, att ha som krav att ingen får ha ytterkläder kan vara ett. Det är för ert eget bästa, för att ni skall få något ut av lektionerna.


Så man ska behöva frysa för att lära sig något menar du?
Jag tror inte eleverna bryr sig ett skit om läraren om det är iskallt i klassrummet.

Nej, svenska skolor är bland dom värsta man kan finna..
Man lär sig inte bättre om man inte får ha ytterkläder på sig eller tuggummi i munnen. Om eleverna vill ha det så låt dom ha det..

Ditt tankesätt är väldigt konstig tycker jag.
Du vet, hjärnan finns fortfarande hos ungarna även med kläder på.  
PostPosted: Tue Mar 31, 2009 8:12 am
Hm hos oss får man ha jacka men det är inte något lärarna gillar (jag har inget behov av det men tror att de tar upp på utvecklingssamtalen om man nu har det..) mössa får man inte ha och hos vissa lärare får man tugga tuggummi om man inte slafsar, och slafsar man inte märker läraren inte att man har så...  

xXlittlemeXx


Rezzzi

PostPosted: Tue Mar 31, 2009 8:42 am
kanske ska nämna att det är problem med ac:n på våran skola(några år för gammal) och dom byter inte ut den... så det brukar kunna vara väldigt kallt.  
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: 1 2 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum