Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Tatuerat mig <3 Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Monsieur Gaylord Säger :
  Oh emm gee! There's a frikkin' fish on ma'h arm!
View Results

Monsieur Gaylord

PostPosted: Fri Apr 24, 2009 8:40 am
När jag fyllde 18 var min 18-års present stöd till min första tatuering <3

Och nu har jag äntligen fått gått och gjort den, eller iallafall konturerna... Färgen kommer om lite mer än tre veckor XD

Isn't it pretty? <3

User Image

User Image

User Image
 
PostPosted: Fri Apr 24, 2009 10:18 am
O_O

SÅ snyggt!
Förhoppningsvis så kommer min drake att se snygg ut också,
när jag väl orkar få den gjord.
(Nej, hittills har jag inte funnit nån som är bra nog)  

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100

Askmoln

PostPosted: Fri Apr 24, 2009 11:58 am
Åhhhhw! En sån vill jag också ha, grymt snygga biggrin  
PostPosted: Fri Apr 24, 2009 3:09 pm
Visst är de : D


Ooh, en drake! I japansk stil?
De är så fina!

Jag hade faktiskt inte hittat någon fin bild av en koifisk (Eller karp eller guldfisk eller vad det nu översätts till XD )
Han visade mig något han trodde jag gillade utifrån min beskrivning och jag blev helt kär!
Det var verkligen kärlek vid första ögonkaster!
 

Monsieur Gaylord


Tenglina
Captain

PostPosted: Sat Apr 25, 2009 3:37 am
åååh, vad fin!! Jag har velat tatuera mig sen jag var typ 12 och har hållit på att designa en drake också ^^ Sen håller jag på med en minnestatuering som jag vill ha på benet... Gäller bara att få tummen ur röven och få det gjort ><
Var tatuerade du dig nånstans? Vad kostar en sån tattoo som du har?  
PostPosted: Sat Apr 25, 2009 5:57 am
Ju större tatuering, desto mer kostar det..
Men priset varierar beroende på hos vem man går till..

Men personligen lägger jag gärna ut några hundra extra
bara för att slippa all skiten efteråt, som inflamationer och sånt..

En kompis till mig har flera stycken
och hon fick problem med en förra året,
tatueraren skyllde på att hon inte tagit hand om det ordentligt,
pffft idiot- hon vet mycket väl hur man sköter det,
så många som hon har >_>
(bara att påpeka, hon blev tvungen att få den bortopererad- visade sig att nålen/nålarna som användes inte varit rena från början)  

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100

Monsieur Gaylord

PostPosted: Sat Apr 25, 2009 5:06 pm
Jag tatuerade mig på "Mr Crue Tattoo"
Rob(tatueraren), är svinduktig!(Och är känd för det) ^^ (Dock tycker jag inte att bilderna han har lagt ut är så jättesnygga i jämförelse med fina som man har sett att han har gjort...)

Jag vet inte om han låter mig få den billigare eftersom att jag är yngre(eller om han bara tar betalt beroende på hur lång tid den tar)
Men han säger att han inte tror att den kommer att kosta mer än 3500, vilket är väldigt billigt för en sådan stor tatuering :3


Fy fan, att behöva operera bort den och skit...
Jag behövde verkligen vara säker på att tatueraren är duktig och så innan jag blev tatuerad (Morsan har gjort sina där och hennes kompisar och så)
Det var verkligen värt att åka till hans "studio" (Den var inredd i hans källare, den ser verkligen ut som en studio och är inredd och allt)
Trots att han bor mitt ute i ingenstans (Det finns typ en några bondgårdar och dylikt runt omkring XD )

Och han var verkligen trevlig och snäll och frågade om det kändes okay och man fick fråga honom medans man blev tatuerad, det kändes verkligen säkert! ^^


Men, usch, fy fan... Hon tänker väl aldrig tatuera sig hos honom/henne igen?
Sådant ska verkligen inte behöva hända! ><
 
PostPosted: Sun Apr 26, 2009 1:02 am
Cassandra G Varcolaci

En kompis till mig har flera stycken
och hon fick problem med en förra året,
tatueraren skyllde på att hon inte tagit hand om det ordentligt,
pffft idiot- hon vet mycket väl hur man sköter det,
så många som hon har >_>
(bara att påpeka, hon blev tvungen att få den bortopererad- visade sig att nålen/nålarna som användes inte varit rena från början)


Vad hemskt! Vad förbannad man skulle bli!
Har ni sett den här? LOL
http://www.freebeerandhotwings.com/pictures/BadTattoo.jpg

Monsieur Gaylord
Jag tatuerade mig på "Mr Crue Tattoo"
Rob(tatueraren), är svinduktig!(Och är känd för det) ^^ (Dock tycker jag inte att bilderna han har lagt ut är så jättesnygga i jämförelse med fina som man har sett att han har gjort...)

Jag vet inte om han låter mig få den billigare eftersom att jag är yngre(eller om han bara tar betalt beroende på hur lång tid den tar)
Men han säger att han inte tror att den kommer att kosta mer än 3500, vilket är väldigt billigt för en sådan stor tatuering :3


Fy fan, att behöva operera bort den och skit...
Jag behövde verkligen vara säker på att tatueraren är duktig och så innan jag blev tatuerad (Morsan har gjort sina där och hennes kompisar och så)
Det var verkligen värt att åka till hans "studio" (Den var inredd i hans källare, den ser verkligen ut som en studio och är inredd och allt)
Trots att han bor mitt ute i ingenstans (Det finns typ en några bondgårdar och dylikt runt omkring XD )

Och han var verkligen trevlig och snäll och frågade om det kändes okay och man fick fråga honom medans man blev tatuerad, det kändes verkligen säkert! ^^


Men, usch, fy fan... Hon tänker väl aldrig tatuera sig hos honom/henne igen?
Sådant ska verkligen inte behöva hända! ><

Det lät asbilligt surprised Jag bor i Växjö men är ofta i Stockholm, så jag funderar på East Streeet  

Tenglina
Captain


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Sun Apr 26, 2009 2:01 am
Monsieur Gaylord:
Nej, hon kommer verkligen inte gå till honom igen och hon ger inte god reklam om honom heller..
Han blev stämd och fick betala tillbaka det hon lagt ut, sjukhusräkningen plus för 'sveda och värk'.. så det var bra, dock har hon ett fult ärr istället nu..
Men den syns knappt- om man inte solar sig och så.. >_> ... <_<

Själv tänker jag kanske tatuera mig i v-ås, min mor känner en snubbe som är bra på det han gör och han fixar piercingar också, om jag inte minns fel.
*Vill pierca läppen och ögonbrynet* xD

Tenglina:

Hon var eld och lågor.. tror inte jag någonsin sett henne sådär arg på nån förut X_X  
PostPosted: Sun Apr 26, 2009 4:00 am
Tenglina : Fy fan, tänk att få en sådan misslyckad tatuering XD
tatueringen ser verkligen... Fördjävlig ut... XD

East Street såg jätteproffsig ut! : o
Det är nästan så att man får kika in där om man åker till Stockholm! ^^


Cassandra : Får han ens ha kvar studion och det efter at tnågot som detta har hänt? : o
Det är verkligen sådant som inte får hända...

Ooh : D *Har själv piercing i läppen*

 

Monsieur Gaylord


Tenglina
Captain

PostPosted: Sun Apr 26, 2009 6:41 am
Cassandra:
Tur hon fick tillbaka pengar!

Monsieur:
Ja, East Street är rätt kända för framförallt att vara hygieniska, vilket är bra om man tänker på Cassandras story...

Har bara 3 ringar i öronen. Kanske inte ens räknas som piercing? razz  
PostPosted: Sun Apr 26, 2009 7:08 am
Jodå, det gör det allt :3  

Monsieur Gaylord


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Sun Apr 26, 2009 7:10 am
Monsieur Gaylord:
Jag vet inte om studion finns kvar längre, kan ju fråga om det..
Men det vore konstigt om den var kvar, folk ska inte behöva gå igenom sånt där.. det gör ju så förbaskat ont, jag menar- huden möglade så gott som! >_>

Har du? Då kan du väl tala om hur det blir fixat, har hört två olika versioner hittills.. och den ena lät.... läskigt X_X
(har 'bara' sju hål i öronen)

Tenglina:

Ja, verklig tur- för inte var det billigt att få den borttagen X_X  
PostPosted: Sun Apr 26, 2009 8:20 am
Usch fy fan, tänk vilken smärta >_<
Och om tatueraren skyllde på henne, tänk hur jävla dum man känner sig också! (Tills det blir bevisat att det inte alls är hennes fel)


Att ta hål i läppen var inte alls läskigt, och jag tyckte inte att det gjorde särskilt ont heller
Piercaren målar först med en penna vart hålet ska vara (man får säga om man vill att det är för långt ned/upp/whatever)

Piercaren rengör där hålet ska vara (Med något anti-infekterande eller något liknande)
Sedan kan det vara lite läskigt när hon/han kör nålen genom läppen, men jag tyckte bara att det kändes lite när nålen började trycka igenom huden

Beroende på om man vill ha en stav eller ring i läppen så sätter piercaren in den (Detta kan svida lite men det är inte alls farligt... Typ som att sticka sig lätt)

Sedan såklart får han/hon torka lite blod *nodnod*
Alla blöder ju olika mycket, jag själv blödde inte så jätte mycket :3

Dagarna efter kan det göra ont och om du har otur så svullnar det som det gjorde för mig (I två dagar hade jag typ värsta fiskläppen XD )
Men bara man rengör och ser till att det är rent och man inte pillar så är allt okay!

Att pierca läppen tar inte längre än 10 min, man hinner knappt gå in innan man är på väg ut igen XD


Jag har "bara" 5 hål i öronen... Det tar svinlång tid innan mina öronpiercingar läker så jag väntar helst ett tag mellan dem ^^'

 

Monsieur Gaylord


Svea Viking
Crew

PostPosted: Sun Apr 26, 2009 11:45 am
Åh vilken fin tatuering! biggrin
hoppas de kommer bilder när den är i färg också! (:
 
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: 1 2 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum