Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
The amazing vote-a-ton Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Tar Gaia upp för mycket av din tid?
  Ja
  Nej
  Annat alternativ
View Results

Rezzzi

PostPosted: Sun May 31, 2009 3:13 am
Vote-A-Ton

Den här tråden går ut på att varje vecka kommer en ny poll komma upp där ni röstar på olika saker.
På så sätt kommer man kunna se va "folket" tycker om det.

Ni kan självklart lägga in förslag om poll's som vi ska ha framtida veckor.
Pollsen kommer att tas bort 7 dagar efter att dom kommit upp eller när jag hinner med inom 7-10 dagar.
Om jag inte hinner med kan Svea Viking eller Tenglina ändra pollsen

v.23 - Har gaia förbättrats eller försämrats under åren?
v.24 - Kommer denna guilden att fortsätta i 3 år till?
v.25 - Borde personer av samma kön få gifta sig?
v.26 - Är övervakning på nätet ett hot mot demokratin?
v.27 - Tar Gaia upp för mycket av din tid? **Röstar**

Säg vad ni tycker om det som veckans poll handlar om...
Är det bra som det är eller kanske man borde ändra den saken som det handlar om.



Förslagslådan




Bör FRA få bedriva signalspaning på kabelburen trafik?
Är övervakning på nätet ett hot mot demokratin?
Tar Gaia upp för mycket av din tid?
 
PostPosted: Sun May 31, 2009 3:18 am
Omröstningar


V.23
User Image

V.24
User Image

V.25
User Image

V.26
User Image
 

Rezzzi


Rezzzi

PostPosted: Sun May 31, 2009 10:59 am
Några förslag för framtida votes?  
PostPosted: Sun May 31, 2009 12:25 pm
Jag tycker att mycket har försämrats på Gaia, men... desto mer har förbättrats.

Jag tycker inte om att de inte väljer annonsörer, liksom ladyshave? Seriöst?
Gaia Cash har för mycket uttrymme. Jag förstår att Gaia behöver pengar för att kunna driva sidan men... alla bra fiskar behöver du Gaia Cash för, alltså är det en funktion ickebetalande medlemmar går miste om nästan. Tur att det går att få guldfiskar och eremitkatter i dailychance...
Tur-grejerna, som Gee Boi, de kostar pengar och så kanske du får skit. Jag vill inte lägga pengar om jag inte är garanterad saken jag vill ha. Fler tänker som jag och det finns därför jättefå Gaia Tan vilket resulterar i skyhöga priser.

Fast det är rätt små grejer, det påverkar inte hela erfarenheten jättemycket.
Det har kommit många underbara grejer till Gaia.
Guilds, jättebra! Förut var gillen enskilda trådar i ett forum.
Inventoriet, det går att sortera och det finns olika flikar för olika typer av items.
Marketplace. Saker kostar lite mer där på grund av skatten men när du inte orkar kolla igenom forum utan vill ha en grej NU så går det fort att få tag på det där biggrin
zOMG, yay! MMORPG! Battle System, har vi suktat efter sedan 2004 tror jag.
 

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Rezzzi

PostPosted: Mon Jun 01, 2009 9:18 am
bra val av ord ^^  
PostPosted: Tue Jun 02, 2009 4:19 am
Mikusagi
Jag tycker att mycket har försämrats på Gaia, men... desto mer har förbättrats.

Jag tycker inte om att de inte väljer annonsörer, liksom ladyshave? Seriöst?
Gaia Cash har för mycket uttrymme. Jag förstår att Gaia behöver pengar för att kunna driva sidan men... alla bra fiskar behöver du Gaia Cash för, alltså är det en funktion ickebetalande medlemmar går miste om nästan. Tur att det går att få guldfiskar och eremitkatter i dailychance...
Tur-grejerna, som Gee Boi, de kostar pengar och så kanske du får skit. Jag vill inte lägga pengar om jag inte är garanterad saken jag vill ha. Fler tänker som jag och det finns därför jättefå Gaia Tan vilket resulterar i skyhöga priser.

Fast det är rätt små grejer, det påverkar inte hela erfarenheten jättemycket.
Det har kommit många underbara grejer till Gaia.
Guilds, jättebra! Förut var gillen enskilda trådar i ett forum.
Inventoriet, det går att sortera och det finns olika flikar för olika typer av items.
Marketplace. Saker kostar lite mer där på grund av skatten men när du inte orkar kolla igenom forum utan vill ha en grej NU så går det fort att få tag på det där biggrin
zOMG, yay! MMORPG! Battle System, har vi suktat efter sedan 2004 tror jag.


Precis vad jag tycker! Jag HATAR vekligen de där tur-grejerna. Ett riktigt svinit sätt för gaia att suga åt sig pengar.
En annan sak jag inte gillar är att de bara spottar ut items nu för tiden. En del av sakerna liknar de gamla klassiska item..sen... itemenserna ÄH ni vet vad jag menar. Som:
User Image --> User Image
User Image --> User Image
User Image --> User Image
User Image --> User Image

Finns säkert fler. Men jag tycker inte det är rättvist för folk som har dem gamla, som numera är värda så mycket. Jag tror det är en av anledningarna att de kostar flera miljoner stycket - vilket är insane! o_O  

Tenglina
Captain


Svea Viking
Crew

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 5:35 am
förbättringar... jo visst, de fanns några får ett par år sen men sedan 2006 i alla fall har jag inte sett några bra förändringar för min del o;
zOMG! var ju kul i några dagar, men nej.. i de stora hela var det ingen hit för mig Dx
 
PostPosted: Tue Jun 02, 2009 5:42 am
finns väl en del saker som blivit bättre som typ fler spel... men i det stora hela så har det blivit sämre. Gaia spottar ut items och gör det hela tiden lättare att vara nybörjare. kommer ihåg när man inte fick ett item som nybörjare. det var tider det...  

Rezzzi


Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Tue Jun 02, 2009 8:59 am
Fast då var en stor del av användarna nybörjare också... nu har de flesta under flera år byggt upp sina rikedomar och det är i stort sett omöjligt att komma ikapp. Lite items skall de i alla fall ha som tröst tycker jag sad
Förut nöjde vi oss med att ha en eller två utstyrslar, nu vill en ha många. Det är faktiskt svårt att som nybörjare ha en bra garderob.
 
PostPosted: Tue Jun 02, 2009 9:50 am
så du menar att vi inte behövde lång tid på oss för att bygga upp en avi surprised  

Rezzzi


Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Wed Jun 03, 2009 1:20 am
Eftersom det bara fanns typ 1000 items så nöjde en sig med 10 liksom, nu finns det typ 10 000 items och då vill en ha 100.

Din pappa nöjde sig med svartvit TV men det skulle inte du göra. Gaia utvecklas. Alla som joinar skall inte behöva börja från stenåldern.

Jag säger att då nöjde vi oss med en utstyrsel. Jag var glad med min skoluniformsoutfit
och de rika hade också bara en eller två utstyrslar som de skiftade mellan.
Det är fortfarande skillnad på vad nya och gamla har. Nya har inte KiKi eller Reve Rouille
och dessutom är många av de nya grejerna i affärerna jättedyra (Elegant Satin-serien t.ex.) så dem kan inte nya medlemmar köpa.
 
PostPosted: Thu Jun 04, 2009 10:48 am
Tycker personligen att itemsen var snyggare förut... dom var mer mjuka och utjämnade till ytan. Dom nyare är kantiga som bara den.  

Rezzzi


Rezzzi

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 12:25 pm
Kom igen nu lägg era röster... bara två dagar kvar.  
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 9:57 am
Jag tror inte att vi hade så här bra kontakt med utvecklarna förut. Jag rapporterar om en glitch och i nästa sekund så är skaparen av Reve Rouille inne i tråden och skriver.  

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Rezzzi

PostPosted: Sun Jun 07, 2009 1:47 am
Det var snabbt surprised  
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum