|
|
|
|
Posted: Wed Jun 24, 2009 9:57 am
Ska börja på Katederalskolan I Skara efter sommarlovet, men tänkte fråga, hur känns det att börja? Nån som har några "Tips" om att klara sig i Gymnasiet?
xd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jun 24, 2009 1:04 pm
Plugga på och var intresserad på lektionerna bara. Svårare än så är det inte.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 25, 2009 1:27 am
Ta det lungt bara, det blir inte jobbigt förrens i tvåan.
Ett tips är att inte skjuta upp läxor och arbeten för mycket.. :3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jun 27, 2009 9:19 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jun 27, 2009 12:56 pm
jag ska också börja gymnasiet whee men jag ska gå på bild och from på slotte gymnasiet i ljusdal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 28, 2009 3:22 am
jobbigare i 2an vet jag inte ;P vi hade super jobbigt i 1an och nu i 2an var det ganska så lungt. Till 3an nu tror jag inte de kommer vara så jobbigt heller d: var aktiv på lektionerna! annars skiter de sig d:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 28, 2009 7:50 am
Mm det e ganska störande, för jag ska på International Bacalaureate [Den som är helt på engelska] men det e bara 2 år, och så börjar vi jobbar som vanlig i 2:an istället för 1:an som är liksom bara en "Prepositionary year" så att vi kan inte sitta hemma och gör ingenting typ.. :/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 28, 2009 11:49 am
oh, jag funderade på IB en stund men sen så valde jag estetiska BoF, men jag tyckte att välja gymnasium och program var svårast
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 28, 2009 1:12 pm
Vilket år som är jobbigast beror på hur ditt program är upplagt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 28, 2009 11:14 pm
Nomade oh, jag funderade på IB en stund men sen så valde jag estetiska BoF, men jag tyckte att välja gymnasium och program var svårast Håller med, up till now.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 07, 2009 4:43 pm
Första dagen var jag så sjukt nervös, fast jag hade en jag kände i klassen XD
Försök och inte vara blyg de första dagarna, lyssna på lektionerna, anteckna!, planera arbetet och ha roligt biggrin
I IB blir nog slutproven i "trean" jobbigast....det verkar iaf vara så. Men på natur, som jag gick på, var tvåan lätt jobbigast ^^
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 09, 2009 2:37 pm
ska också börja i gymnasiet biggrin Hantverk foto
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 12, 2009 8:40 am
det är ingen som jag vet som ska gå det program som jag ska gå, så jag är lite nervös neutral
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 12, 2009 10:50 am
SweSummerLove Första dagen var jag så sjukt nervös, fast jag hade en jag kände i klassen XD Försök och inte vara blyg de första dagarna, lyssna på lektionerna, anteckna!, planera arbetet och ha roligt biggrin I IB blir nog slutproven i "trean" jobbigast....det verkar iaf vara så. Men på natur, som jag gick på, var tvåan lätt jobbigast ^^ Spela roll hur blyg en är i början, alla har ändå glömt det sedan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 12, 2009 4:08 pm
Mikusagi SweSummerLove Första dagen var jag så sjukt nervös, fast jag hade en jag kände i klassen XD Försök och inte vara blyg de första dagarna, lyssna på lektionerna, anteckna!, planera arbetet och ha roligt biggrin I IB blir nog slutproven i "trean" jobbigast....det verkar iaf vara så. Men på natur, som jag gick på, var tvåan lätt jobbigast ^^ Spela roll hur blyg en är i början, alla har ändå glömt det sedan.Snat. Men blir ju lättare om man inte är blyg....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|