Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Galleri Stenmuren [Post artwork and writing]
Photoshop Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Photoshop!
  Yay! ^_^
View Results

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 11:21 am
Här kan man prata om allt som har med just photoshop att göra, nybörjare kan ställa frågor och dom mer vana kan besvara dom.
Själv har jag precis skaffat det och skulle behöva lite grundfakta om användandet, t.ex vad ska jag tänka på som nybörjare?
Så varsågoda, mycket nöje (hoppas jag) wink  
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 11:30 am
Glöm inte poll!! ninja

Annars tycker jag det här är en jättebra tråd! Fast egentligen skulle den nog passa bättre i subforumet Galleri Stenmuren.  

CrazySwedishGirl


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 11:36 am
CrazySwedishGirl
Glöm inte poll!! ninja

Annars tycker jag det här är en jättebra tråd! Fast egentligen skulle den nog passa bättre i subforumet Galleri Stenmuren.


Jag har aldrig förståt hur man fixar pollsaken :/ Men tack ^_^  
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 11:47 am
Cassandra_The_Nosferatu
CrazySwedishGirl
Glöm inte poll!! ninja

Annars tycker jag det här är en jättebra tråd! Fast egentligen skulle den nog passa bättre i subforumet Galleri Stenmuren.


Jag har aldrig förståt hur man fixar pollsaken :/ Men tack ^_^
Tryck på EDIT knappen över ditt första meddelande. Sen längst ner finns det två rutor. Skriv något i de och tryck på submit så har du en poll!  

CrazySwedishGirl


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 11:53 am
CrazySwedishGirl
Cassandra_The_Nosferatu
CrazySwedishGirl
Glöm inte poll!! ninja

Annars tycker jag det här är en jättebra tråd! Fast egentligen skulle den nog passa bättre i subforumet Galleri Stenmuren.


Jag har aldrig förståt hur man fixar pollsaken :/ Men tack ^_^
Tryck på EDIT knappen över ditt första meddelande. Sen längst ner finns det två rutor. Skriv något i de och tryck på submit så har du en poll!


Åhh dom såg jag inte, Tack igen! biggrin  
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 1:01 pm
Jag och photoshop ska gifta oss heart

Kan du vara lite mer specefik än endast "grundfakta" det är lite svårt att svara på något sådant. sweatdrop
Eftersom att du har orkat ladda ner det eller köpt det (pfff, troligt rofl ) så ponerar vi att du vet vad man har det till på ett ungerfär. Från början var det enbart ett verktyg som fotografer använde för att justera sina bilder med. Senare -allt eftersom att programmet utvecklades- blev det populärt inom andra grafiska områden också. Idag kan du bygga hela websidor i programmet (tillsammans med image ready) utan att begöva öppna en enda html-editor. NINJA POWAH!!

Layers/ Lager
För någon som går från till exempel ms paint eller liknande till photoshop, kan lager verka lite knepiga i början. Det är dock något av det mest användbara funktionenen i hela programmet. Kort: Lager låter en göra en grej utan att påverka alla andra grejer man gjorde innan.  

Sinusoid


Sinusoid

PostPosted: Fri Sep 08, 2006 1:08 pm
Bra tråd förresten biggrin  
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 2:28 pm
Shivaya
Layers/ Lager
För någon som går från till exempel ms paint eller liknande till photoshop, kan lager verka lite knepiga i början. Det är dock något av det mest användbara funktionenen i hela programmet. Kort: Lager låter en göra en grej utan att påverka alla andra grejer man gjorde innan.
Layers for the win!! mrgreen

Jag sparar ihop till en tablet (ritbräda), sen ska jag bli värsta photoshop-proffset! Då får ni akta er! pirate  

CrazySwedishGirl


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Sun Sep 10, 2006 8:41 am
Shivaya
Jag och photoshop ska gifta oss heart

Kan du vara lite mer specefik än endast "grundfakta" det är lite svårt att svara på något sådant. sweatdrop
Eftersom att du har orkat ladda ner det eller köpt det (pfff, troligt rofl ) så ponerar vi att du vet vad man har det till på ett ungerfär. Från början var det enbart ett verktyg som fotografer använde för att justera sina bilder med. Senare -allt eftersom att programmet utvecklades- blev det populärt inom andra grafiska områden också. Idag kan du bygga hela websidor i programmet (tillsammans med image ready) utan att begöva öppna en enda html-editor. NINJA POWAH!!

Layers/ Lager
För någon som går från till exempel ms paint eller liknande till photoshop, kan lager verka lite knepiga i början. Det är dock något av det mest användbara funktionenen i hela programmet. Kort: Lager låter en göra en grej utan att påverka alla andra grejer man gjorde innan.



Tja, jag har kollat runt lite där och jag förstår i princip ingenting...
Det var meningen att jag skulle få den på svenska men så ser det visst inte ut att vara. Fast det ser ut att gå endå...
Nåja, det jag är nyfiken på nu är hur man kan få eld att se äkta ut... Det funkar inte riktigt för mig :/  
PostPosted: Sun Sep 10, 2006 8:42 am
Ursäkta att det tog lite tid för mig att svara, men jag hittade inte min tråd förrän nyss... stressed
Ingen sa till mig att man hade flyttat på den....  

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100

Sinusoid

PostPosted: Sun Sep 10, 2006 9:27 am
Den här verkar intressant:

http://www.deviantart.com/deviation/33204807/?qo=16&q=fire+in:resources/tutorials/ps+sort:time

edit biggrin en också: http://www.deviantart.com/deviation/35213062/?qo=13&q=fire+in:resources/tutorials/ps+sort:time  
PostPosted: Sun Sep 10, 2006 10:20 am
Tyckte detta var en bra tråd, så jag gjorde den till en sticky 3nodding  

Tenglina
Captain


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 9:07 am
Tenglina
Tyckte detta var en bra tråd, så jag gjorde den till en sticky 3nodding


Jag såg det, tack ^_^  
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 7:11 am
<3 Photoshop!

Jag gör allt i photoshop, färglägger bilder, ritar pixelgrafik, animerar...

Yay ^_^
 

Lingonberry Insomniac


downontheupside

PostPosted: Tue Oct 17, 2006 8:04 am
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
Hittade en sida om hur man färglägger manga i Photoshop
Klicka här 3nodding
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 
Reply
Galleri Stenmuren [Post artwork and writing]

Goto Page: 1 2 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum