Välkommen till konst-duellen mellan Terishi och Drobvirks!Jag och Terishi har känt varandra i evigheter och vi tänkte att den här duellen skulle kunna vara en kul grej att göra nu när det ändå är sommarlov och vi har mycket fritid. ^_^
Vi kommer dock att behöva lite hjälp från er anndra. Vi behöver nämligen 4 stycken frivilliga och aktiva människor här i Dalahästen som skulle kunna vara dommare. Dommarens uppgift är inte svår. Det ända ni behöver göra är att hitta på 4 olika ämnen (ett var) då ni bestämmer vad förnågot jag och Terishi skall rita. Det skall alltså vara ett speciellt tema i bilden, som t.ex. Natt, då ska bilden innehålla något som har med natten att göra.
Svårt? :] Näe.
Poäng utdelningen kommer att gå till på det här viset; Dommarna kommer att få sätta en poäng var på varje bild-tema mellan 1-10 poäng. Ni får alltså sätta poäng på båda bilder. Bara de att de kanske blir olika höga.
Sedan kommer vi också att ha en poll där anndra som inte är dommare får rösta på vilken bild de gillar bäst, och den som får flest röster av mig och Terishi får ennu +1 poäng.
Dommare:
1. Svea Viking
2. Cassandra G Varcolaci
3. Mr_RPG
4. HolyCheesusHur bilderna ska dömmas:1. Hur fort man ritat bilden
2. Vilket program man annvänt
3. Vad för material som annvänts
4. Hur bra bilden är gjord beroende på material och annvändna program.
5. Bra/Dåliga poser
6. Bra/Dålig färgläggning
Dommare och övriga personer (framför allt dommare) får säga vad de tycker och kritisera vår konst om det behövs. XD
Jag kan ge ett exempel
(detta gäller dommare);
Drobvirks: Bra bild jag gillar färgläggningen. Du får 6 av 10 poäng.
Terishi: Mycket fin bild, jag gillar poserna och färgerna du valt. Du får 8 av 10 poäng. domokun heart