Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply All Dutch People Enter
The little things that piss you off Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 16 17 18 19 20 21 ... 151 152 153 154 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

The Forbidden Angel

PostPosted: Tue Jan 05, 2010 12:05 pm
Bussen en treinen die niet op elkaar aansluiten en daarnaast om het half uur rijden! Gevolg, ik heb vandaag 5 x 30 minuten staan wachten. In de kou. mad  
PostPosted: Wed Jan 06, 2010 7:21 am
Dat de OVchipkaart zo bagger werkt. Het werkt toch in Japan?! Waarom het wiel opnieuw uitvinden?!  

kittyocean
Captain


candy_loves_candy

PostPosted: Wed Jan 06, 2010 8:47 am
Dat als je een presentatie moet doen een van je klasgenoten een uur van te voren sms't dat zij niet komt, omdat ze ziek is.  
PostPosted: Thu Jan 07, 2010 1:32 am
Dat ik niet meer dan 6 youtube filmpjes tegelijk kan downloaden XP  

kittyocean
Captain


Norbiejj

PostPosted: Thu Jan 07, 2010 5:10 am
klasgenoten die denken dat ze iets voorstellen....  
PostPosted: Fri Jan 08, 2010 4:23 am
dat die van DHL er weer met m'n pakketje vandoor is gegaan zonder naar mijn adres te zoeken scream  

Neo Sideralis

Desirable Genius


kittyocean
Captain

PostPosted: Fri Jan 08, 2010 5:30 am
Dat iemand iets regelt en dat IK dan moet bellen naar die persoon... Jij regelt het toch; niet ik!!  
PostPosted: Fri Jan 08, 2010 1:21 pm
Morgen avond zouden we na het werk een verlate nieuwjaars borrel/dinner houden met al het hema personeel... Ik zou het met een collega organiseren. Vanmiddag ik naar de winkel, gevulde aubergines gemaakt... wordt ik om 19u gebeld dat het niet doorgaat!! Fijn....

Door de sneeuw zou de helft zogenaamd niet op komen dagen....wat in mijn ogen zware bullshit is. Dus, nu zit ik met 8 aubergines gevuld en wel. Zonde van mijn tijd, echt niet dat ik dit volgende week weer maak!  

The Forbidden Angel


Lorraaa

PostPosted: Sat Jan 09, 2010 1:09 am
kittyocean
Dat de OVchipkaart zo bagger werkt. Het werkt toch in Japan?! Waarom het wiel opnieuw uitvinden?!


Maar Nederlanders werken ook zo lekker mee. Zwart rijden, vervolgens zeggen dat het niet goed werkt en dan geld terug vragen. Intrappen van die deurtjes en proberen die kaart te hacken..  
PostPosted: Sat Jan 09, 2010 2:53 am
Lorraaa
kittyocean
Dat de OVchipkaart zo bagger werkt. Het werkt toch in Japan?! Waarom het wiel opnieuw uitvinden?!


Maar Nederlanders werken ook zo lekker mee. Zwart rijden, vervolgens zeggen dat het niet goed werkt en dan geld terug vragen. Intrappen van die deurtjes en proberen die kaart te hacken..


Logisch, er was niets mis met de strippenkaart en nu gaan ze opeens een heel nieuw systeem ontwerpen zonder de mensen goed te informeren en de zaken te onderzoeken. Ik zeg niet dat dat zwartrijden etc goed is, maar ik denk dat de meeste weerstand door de gebrekkige informatie komt  

kittyocean
Captain


xz791

PostPosted: Sat Jan 09, 2010 1:17 pm
Er was wel wat mis met de strippenkaarten Kitty.

1 van de dingen was dat je er goedkoper mee kon reizen dan de bedoeling was door minder af te laten stempelen want hoeveel van die chauffeurs denk je dat onthouden wanneer wie instapt voor hoeveel strippen?
Natuurlijk moet je het niet overduidelijk maken door maar 4 of 5 strippen te doen sinds je dan geheid door de mand valt als je een rit van 10 strippen uitkiest. Maar als je juist 1 of 2 strippen minder af laat stempelen bij zo'n lange dan zullen de meeste chauffeurs er niks van zeggen, het meestal niet eens ontdekken waardoor de bedrijven weer geld verliezen iedere keer dat dat gedaan word (Toegegeven, het is haast niks, een paar centen maar, maar op den duur tikt dat wel aardig aan om bij iedere passagier die paar centen verlies te hebben). Met die chipkaart zou je het precieze bedrag betalen voor de reis die je maakt waardoor dat zwart rijden of goedkoper rijden aardig handig word ingeperkt.  
PostPosted: Sun Jan 10, 2010 9:26 am
Mmm, de argumenten die je gebruikt kan ik me niet in vinden. Te weinig strippen -> controle -> 30 euro boete. En ik zeg altijd waar ik moet zijn, dus stempelt de chauffeur nooit te veel of te weinig af. Hij kent de route, weet de zones...
En tja, denk je dat die chipkaart niet te frauderen is? Op dit moment zelfs meer; hij kan gehacked worden. En de poortjes werken niet, ten minste, niet altijd. Gevolg:
- op dit moment meer zwartrijden ('maar hij deed het niet!')
- er wordt te veel afgeschreven
- bij poortjes die de boel blokkeren -> je kan niet met metro; sta je lekker vast.
- je betaalt per kilometer; ja, dat is goed. Maar, wegopbreking en chauffeur moet omrijden. Eerst kon je met 4 strippen van mijn stad naar de andere kant van de volgende... met de ov chipkaart gaat dat gelijk worden aan 8 strippen minimaal! En dat terwijl het in dezelfde zones zit!!

Dus op dit moment ben ik MEER kwijt dan wanneer ik met de strippenkaart ga... met dezelfde rit. Ik zie dus nu meer nadelen dan voordelen  

kittyocean
Captain


xz791

PostPosted: Mon Jan 11, 2010 1:08 am
De argumenten die ik gebruik zijn ook vanuit het opzicht van de buschauffeurs bekeken Kitty, al kan ik jou argumenten ook wel begrijpen.

Al moet ik wel even zeggen dat de argumenten van de regering complete bagger zijn over de ov-chipkaart...
Het zou makkelijker zijn ----> Dus niet sinds er nog altijd veel gevraagd word aan de chauffeurs hoe dat met de chip nou werkt.
1 kaart voor het gehele openbaar vervoer zodat je nooit meer te kort hebt voor de reisafstand. ----> meerdere soorten chipkaarten voor studenten, gewone reizigers, en mensen die gewoon van een uitje willen genieten.
Simpeler genoeg geld (strippen) hebben om de afstand af te leggen ----> hogere kosten dan het zou horen (Zoals jij al zo leuk het noemde) waardoor alles nu toe de kilometer uitgerekend moet gaan worden als je niet weet hoeveel je moet betalen.

En zo zijn er nog wel meer argumenten die de regering heeft geuit erover...  
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 2:24 am
Ik snap de ov-chipkaart niet. De een zegt dat ik hem wel moet opladen/activeren, de ander zegt van niet. Waarom moet ik hem opladen, als het een OVstudentenchipkaart is? Ik reis alleen doordeweeks, wat voor mij gratis is. :/

De informatie die ik krijg is wazig, onduidelijk, en bullshit. Ik kan maar op 3 punten dat kutding activeren, en die zijn redelijk ver weg. Vooral met dit koude weer. Waarom hebben ze die dingen niet gewoon op het station staan?! Ik heb me daar rot lopen zoeken. neutral

Laatst kwam er een vriendin aanzetten, dat de studenten hun ov-chipkaart niet eens hoeven op te waarderen. HUH? Dat maakt alles nog waziger dan dat het al is. Want zij hoefde niks met dat ding te doen, en kon 'em gelijk gebruiken.

Maar er is ook helemaal geen informatie-punt waar je over dat ding kan vragen. De chauffeurs weten net zo weinig als mij.

Iets is hier heel erg slecht geregeld, en ze maken er echt een kutzooi van.  

pompoennetje


kittyocean
Captain

PostPosted: Mon Jan 11, 2010 7:11 am
xz791
De argumenten die ik gebruik zijn ook vanuit het opzicht van de buschauffeurs bekeken Kitty, al kan ik jou argumenten ook wel begrijpen.

Al moet ik wel even zeggen dat de argumenten van de regering complete bagger zijn over de ov-chipkaart...
Het zou makkelijker zijn ----> Dus niet sinds er nog altijd veel gevraagd word aan de chauffeurs hoe dat met de chip nou werkt.
1 kaart voor het gehele openbaar vervoer zodat je nooit meer te kort hebt voor de reisafstand. ----> meerdere soorten chipkaarten voor studenten, gewone reizigers, en mensen die gewoon van een uitje willen genieten.
Simpeler genoeg geld (strippen) hebben om de afstand af te leggen ----> hogere kosten dan het zou horen (Zoals jij al zo leuk het noemde) waardoor alles nu toe de kilometer uitgerekend moet gaan worden als je niet weet hoeveel je moet betalen.

En zo zijn er nog wel meer argumenten die de regering heeft geuit erover...


Ik snap dat het voor buschauffeurs makkelijker is. Niet meer hoeven uitrekenen -> daar is het paaltje. Je hoeft ook al niet meer te vragen welke halte je moet hebben; de meeste bussen hebben al een route.

Waar is het contact met de chauffeurs gebleven?! Klinkt heel raar, maar wie maakt er tegenwoordig nog een praatje met de chauffeur? Of was ik de enige die dat wel eens deed?

En genoeg geld op je kaart? Nee hoor, want je moet eerst weten hoeveel het kost, zodat er genoeg op je kaart staat. En als het te weinig is, moet je opwaarderen. Kan overigens niet in de bus; moet je de bus weer uit, naar het station... En wat als er geen opwaardeerpunt op dat station is? Daar sta je dan, in the middle of nowhere... niet dat dat trouwens niet zo is met een strippenkaart, maar daar zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog hebt. Dat zie je niet op zo'n kaart. Eerst een opwaardeerpunt zoeken... 'heb ik nog genoeg'?  
Reply
All Dutch People Enter

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 16 17 18 19 20 21 ... 151 152 153 154 [>] [>>] [>>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum