Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply All Dutch People Enter
The little things that piss you off Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 17 18 19 20 21 22 ... 151 152 153 154 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

pompoennetje

PostPosted: Mon Jan 11, 2010 7:50 am
kittyocean
xz791
De argumenten die ik gebruik zijn ook vanuit het opzicht van de buschauffeurs bekeken Kitty, al kan ik jou argumenten ook wel begrijpen.

Al moet ik wel even zeggen dat de argumenten van de regering complete bagger zijn over de ov-chipkaart...
Het zou makkelijker zijn ----> Dus niet sinds er nog altijd veel gevraagd word aan de chauffeurs hoe dat met de chip nou werkt.
1 kaart voor het gehele openbaar vervoer zodat je nooit meer te kort hebt voor de reisafstand. ----> meerdere soorten chipkaarten voor studenten, gewone reizigers, en mensen die gewoon van een uitje willen genieten.
Simpeler genoeg geld (strippen) hebben om de afstand af te leggen ----> hogere kosten dan het zou horen (Zoals jij al zo leuk het noemde) waardoor alles nu toe de kilometer uitgerekend moet gaan worden als je niet weet hoeveel je moet betalen.

En zo zijn er nog wel meer argumenten die de regering heeft geuit erover...


Ik snap dat het voor buschauffeurs makkelijker is. Niet meer hoeven uitrekenen -> daar is het paaltje. Je hoeft ook al niet meer te vragen welke halte je moet hebben; de meeste bussen hebben al een route.

Waar is het contact met de chauffeurs gebleven?! Klinkt heel raar, maar wie maakt er tegenwoordig nog een praatje met de chauffeur? Of was ik de enige die dat wel eens deed?

En genoeg geld op je kaart? Nee hoor, want je moet eerst weten hoeveel het kost, zodat er genoeg op je kaart staat. En als het te weinig is, moet je opwaarderen. Kan overigens niet in de bus; moet je de bus weer uit, naar het station... En wat als er geen opwaardeerpunt op dat station is? Daar sta je dan, in the middle of nowhere... niet dat dat trouwens niet zo is met een strippenkaart, maar daar zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog hebt. Dat zie je niet op zo'n kaart. Eerst een opwaardeerpunt zoeken... 'heb ik nog genoeg'?


Bij ons op het station staan geen opwaardeerdingen. :/  
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 12:13 am
kittyocean
xz791
De argumenten die ik gebruik zijn ook vanuit het opzicht van de buschauffeurs bekeken Kitty, al kan ik jou argumenten ook wel begrijpen.

Al moet ik wel even zeggen dat de argumenten van de regering complete bagger zijn over de ov-chipkaart...
Het zou makkelijker zijn ----> Dus niet sinds er nog altijd veel gevraagd word aan de chauffeurs hoe dat met de chip nou werkt.
1 kaart voor het gehele openbaar vervoer zodat je nooit meer te kort hebt voor de reisafstand. ----> meerdere soorten chipkaarten voor studenten, gewone reizigers, en mensen die gewoon van een uitje willen genieten.
Simpeler genoeg geld (strippen) hebben om de afstand af te leggen ----> hogere kosten dan het zou horen (Zoals jij al zo leuk het noemde) waardoor alles nu toe de kilometer uitgerekend moet gaan worden als je niet weet hoeveel je moet betalen.

En zo zijn er nog wel meer argumenten die de regering heeft geuit erover...


Ik snap dat het voor buschauffeurs makkelijker is. Niet meer hoeven uitrekenen -> daar is het paaltje. Je hoeft ook al niet meer te vragen welke halte je moet hebben; de meeste bussen hebben al een route.

Waar is het contact met de chauffeurs gebleven?! Klinkt heel raar, maar wie maakt er tegenwoordig nog een praatje met de chauffeur? Of was ik de enige die dat wel eens deed?

En genoeg geld op je kaart? Nee hoor, want je moet eerst weten hoeveel het kost, zodat er genoeg op je kaart staat. En als het te weinig is, moet je opwaarderen. Kan overigens niet in de bus; moet je de bus weer uit, naar het station... En wat als er geen opwaardeerpunt op dat station is? Daar sta je dan, in the middle of nowhere... niet dat dat trouwens niet zo is met een strippenkaart, maar daar zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog hebt. Dat zie je niet op zo'n kaart. Eerst een opwaardeerpunt zoeken... 'heb ik nog genoeg'?
Je was niet de enige die dat weleens deed hoor kitty, zelf maak ik ook graag een praatje met de chauffeurs.
De meeste chauffeurs vinden dat zelfs prettig om tijdens de route een praatje te kunnen maken sinds dat de rit tenminste wat gezelliger maakt voor hun, al heb je ook van die chauffeurs die er een absolute hekel aan hebben als je een praatje met ze probeert te maken.  

xz791


kittyocean
Captain

PostPosted: Tue Jan 12, 2010 1:41 am
Ik erger me aan het feit dat mensen me blijkbaar niet zelfstandig genoeg vinden omdat ik soms gebracht wordt.
- ik heb geen rijbewijs
- hoe meer men zeurt, hoe minder ik dat ding wil
- ik heb hem niet nodig (op dit moment; kan alles op de fiets of met het openbaar vervoer doen- als ik gebracht word is het omdat het me aangeboden wordt)  
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 2:04 am
Ik heb ook nog geen rijbewijs, en mensen zeuren dan zo "Wanneer ga jij je rijbewijs halen". Als ik daar zin in heb. so STFU. gonk  

pompoennetje


candy_loves_candy

PostPosted: Tue Jan 12, 2010 8:43 am
Ouders die constant ruzie hebben...  
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 7:49 am
candy_loves_candy
Ouders die constant ruzie hebben...


That totally sucks indeed  

kittyocean
Captain


kittyocean
Captain

PostPosted: Wed Jan 13, 2010 7:50 am
candy_loves_candy
Ouders die constant ruzie hebben...


That totally sucks indeed  
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 1:20 pm
Dingen gaan niet altijd zoals je wilt,
ik doe nog zo me best, maar de ene keuze is fout terwijl de andere keuze mij ook enkel nadeel geeft. Waar kies je dan voor in zo'n situatie? Ik ben er nog niet uit, maar mooi klote voelt het wel. Then again, zou het misschien ook zo voelen als ik voor het andere had gekozen.. Of misschien zou het dan meer ten koste van mezelf zijn. Mezelf wegcijferen, sja dat lukt onderhand wel aardig. Geloof dat ik daar uiteindelijk toch minder moeite mee heb..

Hmpf stomme keuzes, stomme dillema's, stomme omstandigheden  

The Forbidden Angel


xz791

PostPosted: Wed Jan 13, 2010 11:29 pm
Kies dan voor de minste van de 2 kwaden forbidden.

Dat zo'n uk samen met 4 van zijn 'kameraden' van me school met me wil vechten terwijl er niet eens een reden voor is voor dat hele vechten in de eerste plaats xp  
PostPosted: Thu Jan 14, 2010 2:00 am
Dat ik altijd, hoe goed ik ook plan, tijd te kort lijk te hebben...  

kittyocean
Captain


xz791

PostPosted: Fri Jan 15, 2010 4:16 am
Dat ik binnen moet blijven door griep ><  
PostPosted: Fri Jan 15, 2010 6:59 am
Het punt dat bij een verslag altijd alles op het laatste moment moet.  

the demon illidan


kittyocean
Captain

PostPosted: Fri Jan 15, 2010 11:23 am
Dat mijn pc soms zooooo sloom is  
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 5:22 am
Dianda Panda
Ik heb ook nog geen rijbewijs, en mensen zeuren dan zo "Wanneer ga jij je rijbewijs halen". Als ik daar zin in heb. so STFU. gonk


Inderdaad. Het is constant van: Maar rijden maakt het level zo veel gemakkelijker. En duurder. Vele, vele duurder. Ik verspil mijn geld liever aan beter dingen xD  

Mogunetto

Barking Lunatic


pompoennetje

PostPosted: Sun Jan 17, 2010 6:18 am
Shaelena
Dianda Panda
Ik heb ook nog geen rijbewijs, en mensen zeuren dan zo "Wanneer ga jij je rijbewijs halen". Als ik daar zin in heb. so STFU. gonk


Inderdaad. Het is constant van: Maar rijden maakt het level zo veel gemakkelijker. En duurder. Vele, vele duurder. Ik verspil mijn geld liever aan beter dingen xD

Idd. Heel veel mensen om mij heen die nog maar net 18 zijn, beginnen al aan het rijbewijs. En dat is zo, zo, zooo ongelooflijk duur.  
Reply
All Dutch People Enter

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 17 18 19 20 21 22 ... 151 152 153 154 [>] [>>] [>>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum