Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Ok Folks, vad är det ni läser? Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

vinter
  yay, mer snö!
  smältförihe*vete!!!
  finns det snö kvar?
View Results

Wilibald

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 8:58 am
jag håller på att läsa en bok "Förädarens guld/Predators Gold" av Philip Reeve. Viket är den andra boken i en serie på fyra.

Rekomenderar: De vandrande städerna/Mortal Engine - Förädarens guld/Predators Gold - Infernal Devices - A Darkling Plain. Alla av Philip Reeve, jättebra framtids sience-fantasy, lättlästa

jag har läst den första och nu den andra på svenska men jag tror de är bättre på engelsaka, jag har lite fastnat för att läsa böcker på engelsaka.

länk: philipreeve.co.uk

böcker att hålla sig borta från, alla skolböcker wink  
PostPosted: Wed Jan 30, 2008 10:26 am
irori

jao.. jag tror d räknas som en ungdomsbok.. jättesöt e den iaf ^^
jo.. jag har försökt läsa soldier son.. men jag blev faktiskt besviken på den.. tog mig inte ens igenom första.. men d e nog förmodligen för att jag inte fastnade för någon av personerna.. och att jag hade så höga förväntningar xP



.::Ja, de serierna vi har läst är nog svåra att slå::.
visste du att hon har skrivit andra böcker under namnet megan lindholm. tror jag det var iaf :/
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 

Tebasile

Moonlight Harvester


Tebasile

Moonlight Harvester

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 10:31 am
Wilibald
jag håller på att läsa en bok "Förädarens guld/Predators Gold" av Philip Reeve. Viket är den andra boken i en serie på fyra.

Rekomenderar: De vandrande städerna/Mortal Engine - Förädarens guld/Predators Gold - Infernal Devices - A Darkling Plain. Alla av Philip Reeve, jättebra framtids sience-fantasy, lättlästa

jag har läst den första och nu den andra på svenska men jag tror de är bättre på engelsaka, jag har lite fastnat för att läsa böcker på engelsaka.

länk: philipreeve.co.uk

böcker att hålla sig borta från, alla skolböcker wink



.::Är de jättenya de böckerna::.
tror du de finns på biblioteket?
annars så går det ju alltid att beställa dem. =D älska fjärrlån, kollade en länken lite, och de verkar bra.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 
PostPosted: Wed Jan 30, 2008 11:13 am
Tebasile
Umja
Hmm.. kommer inte ihåg vilken som var den senaste boken jag läste.. Det var länge sedan sist xp Men jag tror att det var "The giver". Den var bra biggrin

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).

Alla böcker som handlar om små föräldralösa barn som räddar världen tillsammans med sin drake tycker jag att man ska hålla sig borta ifrån stare Det är ett riktigt uttjatat tema vid det här laget..



.::Hm, den där Otori::.
är det möjligen lite snygga framsidor på de böckerna? samurajer?
kanske ska läsa dem då, jag har spanat lite på dem =D
visste du att Tori betyder fågel på japanska?

och jag håller med, bondpojkar som räddar världen med sin drake, lite tjatigt nu... nämner inga namn *hosteragonhost*
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.

Precis, de där fina böckerna :3
: O Nej, ingen aning (jag kan ingenting om japanska xD ) Det är säkert tänkt på nåt sätt av författaren :3  

Umja


Umja

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 11:15 am
irori
Umja

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).


tycker väldigt mkt om dom 3 första men har inte läst mer, 5e boken har redan kommit ut har jag för mig xD


Jaa, jag med. Det känns faktiskt bara som att författaren försöker mjölka ut mer pengar. Sagan tog ju slut i trejde boken Dx  
PostPosted: Thu Jan 31, 2008 3:08 am
User Image
.::Min syster sa att det var ett namn, typ efternamn då::.
jag kan bara lite lite, typ något djur bara, Usagi betyder kanin =D

Jag har funderat på att läsa de där böckerna, just för att de ser så snygga ut, ska kanske leta lite efter dem när jag har läst klart de jag har hemma.

Trist om det är så, att författaren bara tänker på att tjäna pengar på sina böcker.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 

Tebasile

Moonlight Harvester


Wilibald

PostPosted: Thu Jan 31, 2008 5:18 am
Tebasile
Wilibald
jag håller på att läsa en bok "Förädarens guld/Predators Gold" av Philip Reeve. Viket är den andra boken i en serie på fyra.

Rekomenderar: De vandrande städerna/Mortal Engine - Förädarens guld/Predators Gold - Infernal Devices - A Darkling Plain. Alla av Philip Reeve, jättebra framtids sience-fantasy, lättlästa

jag har läst den första och nu den andra på svenska men jag tror de är bättre på engelsaka, jag har lite fastnat för att läsa böcker på engelsaka.

länk: philipreeve.co.uk

böcker att hålla sig borta från, alla skolböcker wink



.::Är de jättenya de böckerna::.
tror du de finns på biblioteket?
annars så går det ju alltid att beställa dem. =D älska fjärrlån, kollade en länken lite, och de verkar bra.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.


den senaste i serien kom för bara nån månad sen
jag har lånat mina på biblan så det borde de finnas  
PostPosted: Thu Jan 31, 2008 8:42 am
Umja
irori
Umja

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).


tycker väldigt mkt om dom 3 första men har inte läst mer, 5e boken har redan kommit ut har jag för mig xD


Jaa, jag med. Det känns faktiskt bara som att författaren försöker mjölka ut mer pengar. Sagan tog ju slut i trejde boken Dx


mmm vet inte om jag vill läsa d andra faktiskt.. men har redan köpt 4an.. så jag kanske borde testa nångång...  

irori

Eternal Bookworm


irori

Eternal Bookworm

PostPosted: Thu Jan 31, 2008 8:44 am
Tebasile
irori

jao.. jag tror d räknas som en ungdomsbok.. jättesöt e den iaf ^^
jo.. jag har försökt läsa soldier son.. men jag blev faktiskt besviken på den.. tog mig inte ens igenom första.. men d e nog förmodligen för att jag inte fastnade för någon av personerna.. och att jag hade så höga förväntningar xP



.::Ja, de serierna vi har läst är nog svåra att slå::.
visste du att hon har skrivit andra böcker under namnet megan lindholm. tror jag det var iaf :/
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.


jao.. fast jag har inte läst någon av dom.. har du?  
PostPosted: Thu Jan 31, 2008 10:39 am
irori
Umja
irori
Umja

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).


tycker väldigt mkt om dom 3 första men har inte läst mer, 5e boken har redan kommit ut har jag för mig xD


Jaa, jag med. Det känns faktiskt bara som att författaren försöker mjölka ut mer pengar. Sagan tog ju slut i trejde boken Dx


mmm vet inte om jag vill läsa d andra faktiskt.. men har redan köpt 4an.. så jag kanske borde testa nångång...


Jaa, den är säkert bra skriven och så.. Nu när den finns känns det som att man måste läsa den xDD Fast det hade sett bättre ut för författaren om hon inte gjort fler >__< Hon hade kunnat skriva en ny serie biggrin  

Umja


Tebasile

Moonlight Harvester

PostPosted: Thu Jan 31, 2008 1:34 pm
Wilibald
den senaste i serien kom för bara nån månad sen
jag har lånat mina på biblan så det borde de finnas


.::Man vet aldrig när det gäller bibliotek i ödemarken såhär =P::.
men jag hoppas
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 
PostPosted: Thu Jan 31, 2008 1:36 pm
irori
Tebasile
.::Ja, de serierna vi har läst är nog svåra att slå::.
visste du att hon har skrivit andra böcker under namnet megan lindholm. tror jag det var iaf :/
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.


jao.. fast jag har inte läst någon av dom.. har du?


.::Näe, det har jag inte::.
biblioteket här har inga, och så tror jag att de böcker hon skrev under namnet Hobb är mycket bättre, de var ju med det namnet hon slog igenom.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 

Tebasile

Moonlight Harvester


irori

Eternal Bookworm

PostPosted: Thu Jan 31, 2008 2:23 pm
Umja
irori
Umja
irori
Umja

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).


tycker väldigt mkt om dom 3 första men har inte läst mer, 5e boken har redan kommit ut har jag för mig xD


Jaa, jag med. Det känns faktiskt bara som att författaren försöker mjölka ut mer pengar. Sagan tog ju slut i trejde boken Dx


mmm vet inte om jag vill läsa d andra faktiskt.. men har redan köpt 4an.. så jag kanske borde testa nångång...


Jaa, den är säkert bra skriven och så.. Nu när den finns känns det som att man måste läsa den xDD Fast det hade sett bättre ut för författaren om hon inte gjort fler >__< Hon hade kunnat skriva en ny serie biggrin


ja precis! scream
hade jätte mkt hellre läst en ny serie av henne...
men vem vet.. dom kan ju va bra ändå...
 
PostPosted: Thu Jan 31, 2008 2:25 pm
Tebasile
irori
Tebasile
.::Ja, de serierna vi har läst är nog svåra att slå::.
visste du att hon har skrivit andra böcker under namnet megan lindholm. tror jag det var iaf :/
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.


jao.. fast jag har inte läst någon av dom.. har du?


.::Näe, det har jag inte::.
biblioteket här har inga, och så tror jag att de böcker hon skrev under namnet Hobb är mycket bättre, de var ju med det namnet hon slog igenom.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.


iofs.. tror inte dom har några här heller..
o d e nog så.. men d vore kul o prova nångång.. kanske.. C:
 

irori

Eternal Bookworm


Tebasile

Moonlight Harvester

PostPosted: Tue Feb 26, 2008 4:44 am
User Image
.::MOaha::.
Nu har jag läst Sagan om Klanen Otori, och ställt mig på kö till den fjärde boken. <3

Väntar också på den tredje boken om Thomas Odd av Koontz, de böckerna rekomenderar jag också, handlar om Odd Thomas som lever sitt liv i en liten stad, nästan som alla andra invånare, bara det att han kan se spöken/andar och elvis. De är mycket bra och mycket härliga. Läs dem också
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum