Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Dalahästen (guilden)

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

*poke you*
  ò_ó *poke back*
  iihhhh!! oOo
  *poke back in the eyes* 83
View Results

Terishi

PostPosted: Wed Sep 26, 2007 2:11 pm
Det var ett tag senn jag lämnade gaia, och jag var inte borta precis jätte länge
men det känns som om alla/allt här har förendrats drastisk.

Alla är lätt irriterade på varandra och respekterar inte andras åsikter utan går rakt på med en negativ sak.

menar, bara för att (bara exempel) man inte gillar hip hop behöver man inte skriva i en tråd om Hip hop "oh, det suger ju totalt! jävla loser!" >__>'

eller som många diskuterat den senaste tiden >< vilken läggning man har.
visst, en ganska personlig fråga, men det har blivit så med internett.. man ger ut mer och mer personlig information.
inget att bråka om, specigellt inte om att det finns minderåriga här.
när man är 11 lär man sig sexualkunskap och långt innan har de lyckats lära sig en massa ord>__<'


nuyyy, eller är det bara jag som tycker vår guild (suddat X'3) ? >w<' (av fler anledningar / ? )
i så fall, får jag väll hoppa åt sidan och hålla mig till de andra guildsen >>
 
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 8:44 pm
oj "falla sönder" är väldigt starkt att säga. Jag vet inte riktigt vad du menar. Men jag håller lite med om att folk ibland inte visar respekt för andra. Men jag tycker inte att du ska lämna Dalahästen!  

Miss Sweden of 83
Crew


Drobvirks

PostPosted: Wed Sep 26, 2007 9:42 pm
"Falla sönder" tycker jag också var ett rätt fel ord att använda o3o

Jo visst har de kanske blivit lite knepigt de senaste, men det kan bero på skolan. De flesta får inte lika mycket tid att vara här, och de kommer nya medlemar lite hipp som happ.

Jag har själv inte riktigt orkat vara lika aktiv som jag var när de var sommar lov.. Skolan tar kål på mig >_<
Så de är väll inte så konstigt att man kommer och är lite trött och negativ efter en trist dag i skolan? :b
Men visst, man ska icke ta ut sin vrede på oskyldigt folk. Men! Man ska heller inte bli förbjuden att säga sin egen åsikt så länge den inte gör påhopp på något sätt.  
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 5:39 am
jag tycker att det bara blir bättre och bättre för varje gång som jag loggar in  

Lenorans


May Li

PostPosted: Thu Sep 27, 2007 11:42 am
Nu tycker jag du överreagerar väldigt mycket..

Det skrivs hur många trådar som helst på DH och du tycker att tre dåliga trådar är tecken på att guilden håller på att falla sönder?

Och folk blir sura på varandra när de bli bemötta med kaxighet och stöddighet.
Det har inget med guilden och humöret.
Det är om man har lärt sig att bete sig som folk eller inte.

Så de här tre trådarna bevisar att vissa inte har lärt sig det än.  
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 12:35 pm
Miss Sweden of 83
oj "falla sönder" är väldigt starkt att säga. Jag vet inte riktigt vad du menar. Men jag håller lite med om att folk ibland inte visar respekt för andra. Men jag tycker inte att du ska lämna Dalahästen!


var väll det X'D men hade ett litet ordföråd i huvudet just när jag skrev det ^^ sowwy

inte direkt lämna razz bara hålla mig undan tills alla lugnat ner sig igen, hösten är den jobbigaste tiden på året >O<
 

Terishi


Terishi

PostPosted: Thu Sep 27, 2007 12:41 pm
Drobvirks
"Falla sönder" tycker jag också var ett rätt fel ord att använda o3o

Jo visst har de kanske blivit lite knepigt de senaste, men det kan bero på skolan. De flesta får inte lika mycket tid att vara här, och de kommer nya medlemar lite hipp som happ.

Jag har själv inte riktigt orkat vara lika aktiv som jag var när de var sommar lov.. Skolan tar kål på mig >_<
Så de är väll inte så konstigt att man kommer och är lite trött och negativ efter en trist dag i skolan? :b
Men visst, man ska icke ta ut sin vrede på oskyldigt folk. Men! Man ska heller inte bli förbjuden att säga sin egen åsikt så länge den inte gör påhopp på något sätt.


jaja, okej har förklarat och förlåtit X'D just don't kill mee 8o8 jag är ensamstående mamma till 3 barn 8__8 (syfta på degusarna X3)
men, orka.. efter skolan går man och lägger sig för att sova en sund inte sitta vid datorn förren de är kvällX3 (min filosofi)

nej nej ^^ men, onödigt att skriva en massa onödiga saker (o_o' logiskt .. ) som trycker ner andra totalt ><
 
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 12:57 pm
May Li
Nu tycker jag du överreagerar väldigt mycket..

Det skrivs hur många trådar som helst på DH och du tycker att tre dåliga trådar är tecken på att guilden håller på att falla sönder?

Och folk blir sura på varandra när de bli bemötta med kaxighet och stöddighet.
Det har inget med guilden och humöret.
Det är om man har lärt sig att bete sig som folk eller inte.

Så de här tre trådarna bevisar att vissa inte har lärt sig det än.


jaja =__=' *sudda bort* så borta .. mår du bättre nu? eller måste 3 till nämna om de? .__.' fel ord val .. förlåt världen! eller .. bara er här X3

Har inte sakt att det är guildens eller humörets fel, tycker folk bara ska tänka igenom det de skriver, specigellt när de gillar stilar och folkgrupper (etc, etc)

även om de bara är 3 (?) så innehåller de nästan dubbelt så många kommentarer en de andra razz

hhhmmmm... kanske borde starta en tråd och vara super elak mot allt och alla, man får mycket uppmärksamhet och många kommentarer twisted

neee.. orka X'D
 

Terishi


cherrysmudge

PostPosted: Thu Sep 27, 2007 3:15 pm
Men typ.
Nu känns det som om det börjar här istället nu!  
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 11:34 pm
Jaja, nu ska vi inte bli sura och moppsiga bara för att en till kanske gjorde lite fel :b

Och hon har sagt förlåt nu, så sluta klaga.

*thumbs up*  

Drobvirks


Miss Sweden of 83
Crew

PostPosted: Fri Sep 28, 2007 11:25 am
Det är bara att vänta nån månad så blir det bättre... när folk har kommit in i den vanliga rytmen. Sen finns det ju undan tag med vissa som iaf inte vet hur man ska bete sig men det är bara ignorera dom!  
PostPosted: Fri Sep 28, 2007 3:17 pm
Ja tycker de fungerar bra i Guilden, något småbråk kanske har förekommit men de är väl helt normalt, tror ja.  

Taihen da

Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum