Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Wiiii! Wäää? Goto Page: [] [<] 1 2

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

LostWithin can´t bump
  DAAAAAH!
  But she can dance!
View Results

Lenorans

PostPosted: Wed Feb 06, 2008 1:41 am
Mr_RPG
Mortal Kombat ska finnas iirc. Har inte provat det dock.

Carl> s**t vilken BS. Det finns mindre design bakom PS3 & 360 än vad det finns bakom Wii's utformning + att Wiis kontroll är snarare en möjlighet för spelutvecklarna då Wii stödjer både vanlig gamepad och Wiimote.


Jag har aldrig sagt att Wii är ful, bara kontrollerna. Ska vi snacka misslyckad design så ska vi vända oss till 360 eller Gamecube.

Hursom helst så kanske Wii vinner i design men lika mycket som dom vinner i det så förlorar dom i hårdvara. Visserligen så är den billig men det kan väll knappast räknas som en konsol av senaste generationen då alltid är i princip en överklockad Gamecube.

Då till Wiimoten kanske du ser den som en fördel, men inte de stora utvecklarna då den har förlite knappar och rörelse sensorn väldigt svårt att kunna göra ordentliga spel till som verkligen funkar bra ihop men den.
Wii kontrollen är som allt det coola i Teknikmagasinet, du vet det där som är så häftig men egentligen inte har någon använding.

Jag vet inte äns hur Smash Bros kommer funka ihop med kontrollen, jag kan bara hoppas att dom hittar en smart lösning då det är det ända spelet som jag ser är anledningen till att överhuvudtaget att köpa en Wii.  
PostPosted: Wed Feb 06, 2008 2:32 am
DrCarl
LostWithin
Jag skiter i om Wii suger!
Det var inte det jag ville veta

>.<


men lol det är ett spam forum!

forum , inte tråd rolleyes
om du baravill spamma finns det andra trådar för det.  

LostWithin


Mr_RPG

PostPosted: Wed Feb 06, 2008 3:51 am
Så grafik är det ända som behöver utvecklas inom spel för att det ska gå framåt? Isåfall borde väl alla konsoler läggas ner och låta PC ta över?

Rörelse-sensorn ersätter de flesta knappar, dessutom är det ovanligt exakt också. Den ger spelen en mer interaktiv känsla och djup när man använder rörelser.

Och ja, SSBB kommer bli det ända bra spelet. Mario Galaxy, MP Corruption, RE 4 är bara skit. rolleyes  
PostPosted: Wed Feb 06, 2008 5:34 am
Mr_RPG
Så grafik är det ända som behöver utvecklas inom spel för att det ska gå framåt? Isåfall borde väl alla konsoler läggas ner och låta PC ta över?

Rörelse-sensorn ersätter de flesta knappar, dessutom är det ovanligt exakt också. Den ger spelen en mer interaktiv känsla och djup när man använder rörelser.

Och ja, SSBB kommer bli det ända bra spelet. Mario Galaxy, MP Corruption, RE 4 är bara skit. rolleyes


Varför inte? PC kan man uppgradera lättare och spelen är billigare så ja, det låter som en logisk lösning att skrota konsolerna och gå helt över till PC systemet.

Jag ser inte meningen med rörelse sensor, det känns mer som ett bihang som kommer att försvinna, nintendos DS känns mer genom tänkt på den delen där dom tog med en touchpad som är lätt att använda.

Tack för det sista, jag är glad att du håller med mej.  

Lenorans


Mr_RPG

PostPosted: Wed Feb 06, 2008 10:40 am
För att få någon mer upplevelse från spel än ögongodis? Dessutom kostar det mycket mer att köpa en high-end PC än en konsol inräknat alla uppgraderingar och spel som införskaffas.

Som jag sa; Rörelse-sensorn ger mer interaktivitet till spel. FPS-spel blir får i princip samma känsla som på PC (och tar ihjäl en av spelvärldens mest exakta påståenden).

Jag börjar tvivla på att du har spelat något annat än Wii Sports.

(Btw, du har inte kollat upp mycket om Brawl va?)  
PostPosted: Wed Feb 06, 2008 3:54 pm
Mr_RPG
För att få någon mer upplevelse från spel än ögongodis? Dessutom kostar det mycket mer att köpa en high-end PC än en konsol inräknat alla uppgraderingar och spel som införskaffas.

Som jag sa; Rörelse-sensorn ger mer interaktivitet till spel. FPS-spel blir får i princip samma känsla som på PC (och tar ihjäl en av spelvärldens mest exakta påståenden).

Jag börjar tvivla på att du har spelat något annat än Wii Sports.

(Btw, du har inte kollat upp mycket om Brawl va?)


Jag ser ingen upplevelse i att springa runt och hoppa runt i rummet när man ska spela FPS, känns bara som att man förlorar koncentrationen.
PC kommer löna sej i längen iallafall då, handkontrollerna till Wii är sjukt dyra och spelen lika så. Konsolen må vara billig men kollar man på helheten så, ja då lönar sej PC.

Jag har kollat upp många Wii spel för att jag trodde verkligen att Wii var "coolt" då det kom. Tyvärr så har inget spel jag testat hittils imponerat mej särklit mycket. Jag överväger fortfarande ett köp p.g.a Brawl.
Undertiden glänser jag med mina skara konsolsamling som jag aktivt utnyttjar utan att behöva hoppa runt som en galning (ja utom dansmattorna så klart).  

Lenorans


linkinparklover_89

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 2:35 pm
DrCarl
Mr_RPG
För att få någon mer upplevelse från spel än ögongodis? Dessutom kostar det mycket mer att köpa en high-end PC än en konsol inräknat alla uppgraderingar och spel som införskaffas.

Som jag sa; Rörelse-sensorn ger mer interaktivitet till spel. FPS-spel blir får i princip samma känsla som på PC (och tar ihjäl en av spelvärldens mest exakta påståenden).

Jag börjar tvivla på att du har spelat något annat än Wii Sports.

(Btw, du har inte kollat upp mycket om Brawl va?)


Jag ser ingen upplevelse i att springa runt och hoppa runt i rummet när man ska spela FPS, känns bara som att man förlorar koncentrationen.
PC kommer löna sej i längen iallafall då, handkontrollerna till Wii är sjukt dyra och spelen lika så. Konsolen må vara billig men kollar man på helheten så, ja då lönar sej PC.

Jag har kollat upp många Wii spel för att jag trodde verkligen att Wii var "coolt" då det kom. Tyvärr så har inget spel jag testat hittils imponerat mej särklit mycket. Jag överväger fortfarande ett köp p.g.a Brawl.
Undertiden glänser jag med mina skara konsolsamling som jag aktivt utnyttjar utan att behöva hoppa runt som en galning (ja utom dansmattorna så klart).


Dude, ingen har tvingat dig att köpa ett Wii, än mindre spela på det... Kan du inte bara släppa det faktum att det verkligen finns folk som gillar konsolen och vill ha den? Eller är allt det här klagandet och nerklankandet en så stor del av din vardag att du skulle få nervsammanbrott om du inte hackade på någon eller något?

Jag bara undrar... ninja stare
 
PostPosted: Thu Feb 07, 2008 3:42 pm
linkinparklover_89
DrCarl
Mr_RPG
För att få någon mer upplevelse från spel än ögongodis? Dessutom kostar det mycket mer att köpa en high-end PC än en konsol inräknat alla uppgraderingar och spel som införskaffas.

Som jag sa; Rörelse-sensorn ger mer interaktivitet till spel. FPS-spel blir får i princip samma känsla som på PC (och tar ihjäl en av spelvärldens mest exakta påståenden).

Jag börjar tvivla på att du har spelat något annat än Wii Sports.

(Btw, du har inte kollat upp mycket om Brawl va?)


Jag ser ingen upplevelse i att springa runt och hoppa runt i rummet när man ska spela FPS, känns bara som att man förlorar koncentrationen.
PC kommer löna sej i längen iallafall då, handkontrollerna till Wii är sjukt dyra och spelen lika så. Konsolen må vara billig men kollar man på helheten så, ja då lönar sej PC.

Jag har kollat upp många Wii spel för att jag trodde verkligen att Wii var "coolt" då det kom. Tyvärr så har inget spel jag testat hittils imponerat mej särklit mycket. Jag överväger fortfarande ett köp p.g.a Brawl.
Undertiden glänser jag med mina skara konsolsamling som jag aktivt utnyttjar utan att behöva hoppa runt som en galning (ja utom dansmattorna så klart).


Dude, ingen har tvingat dig att köpa ett Wii, än mindre spela på det... Kan du inte bara släppa det faktum att det verkligen finns folk som gillar konsolen och vill ha den? Eller är allt det här klagandet och nerklankandet en så stor del av din vardag att du skulle få nervsammanbrott om du inte hackade på någon eller något?

Jag bara undrar... ninja stare


Så du menar att folk tar illa upp om jag säger att Wii inte är bra?  

Lenorans


LostWithin

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 3:50 pm
Hon kanske menar att du inte behöver prata om hur dålig du tycker den är när jag frågar efter roliga spel rolleyes
Vet man inga roliga spel till wii så behöver man inte posta elr hur?  
PostPosted: Thu Feb 07, 2008 4:31 pm
LostWithin
Hon kanske menar att du inte behöver prata om hur dålig du tycker den är när jag frågar efter roliga spel rolleyes
Vet man inga roliga spel till wii så behöver man inte posta elr hur?


men lol, jag vill bara argumentera lol  

Lenorans


LostWithin

PostPosted: Fri Feb 08, 2008 4:35 am
DrCarl
LostWithin
Hon kanske menar att du inte behöver prata om hur dålig du tycker den är när jag frågar efter roliga spel rolleyes
Vet man inga roliga spel till wii så behöver man inte posta elr hur?


men lol, jag vill bara argumentera lol

Jaja, du har säkert rätt o.s.v. Men alla har olika behov, och jag behöver Wii^^  
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 4:54 am
LostWithin
DrCarl
LostWithin
Hon kanske menar att du inte behöver prata om hur dålig du tycker den är när jag frågar efter roliga spel rolleyes
Vet man inga roliga spel till wii så behöver man inte posta elr hur?


men lol, jag vill bara argumentera lol

Jaja, du har säkert rätt o.s.v. Men alla har olika behov, och jag behöver Wii^^


Ni nintendofiler ändrar er aldrig, fascinerande att man hyser sån kärlek till en konsol som inte är bra egentligen.

(Det sista var till för att retas razz )  

Lenorans


Blood Whiskey

PostPosted: Fri Feb 08, 2008 7:21 am
Svea Viking

VILL HA SUPER SMASH BROS BRAWL! scream xp


Smash bros på wii = rawr heart domokun
 
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 8:45 am
DrCarl
LostWithin
DrCarl
LostWithin
Hon kanske menar att du inte behöver prata om hur dålig du tycker den är när jag frågar efter roliga spel rolleyes
Vet man inga roliga spel till wii så behöver man inte posta elr hur?


men lol, jag vill bara argumentera lol

Jaja, du har säkert rätt o.s.v. Men alla har olika behov, och jag behöver Wii^^


Ni nintendofiler ändrar er aldrig, fascinerande att man hyser sån kärlek till en konsol som inte är bra egentligen.

(Det sista var till för att retas razz )

Höhöh : P Är ingen sån spelfreak diekt som har kolla på hur bra allting är och vilket som är bäst.
Är ett spel kul så spelar jag : ) För den delen så äger jag ett Ps2 oxå så jag är ingen konsol rasist xD  

LostWithin

Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: [] [<] 1 2
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum