|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 02, 2008 2:57 am
snälla hjälp, jag pallar inte mer!!!...=___= --- Till pannkakssmet för 4 personer behövs det 2½ dl mjöl. Hur mycket mjöl behöver du för a) 12 personer b) 2 personer --- för 2 personer blir det väl 1,25 dl för man tar ju 2½ delat på två..antar jag xD. Men för 12 personer vet jag inte, man ska ju först ta reda på hur mycket det ska va för en person, då tar man 2½ delat på 4...om inte 4 delat på 2½..O det går inte på nåt sätt alls!! Är det nån som fattar??!! gonk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 02, 2008 3:21 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 02, 2008 4:34 am
Alltså du tar 3 x 2½ = 7½. För 4 personer x 3 = 12 personer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 02, 2008 7:07 am
2,5 / 4 = 0,625 för att få ut hur mycke de behövs för en person. 0,625 * 12 = 7,5 till 12 pers, huvud räkning xD
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 02, 2008 8:14 am
okej, det var lättare än jag trodde :'D *hjärnsläppsbarn* tack för hjälpen x'D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 03, 2008 2:59 pm
Matematik som är så underhållande 3nodding
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 03, 2008 11:16 pm
Taihen da Matematik som är så underhållande 3nodding vet du vad du ens säger?! >8D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 04, 2008 2:16 am
Kaito-Tena Taihen da Matematik som är så underhållande 3nodding vet du vad du ens säger?! >8D håller med honom ;D
så länge det inte är matte från matte kursen B i gymnasiet så är de kul! xD
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 04, 2008 2:35 am
Svea Viking Kaito-Tena Taihen da Matematik som är så underhållande 3nodding vet du vad du ens säger?! >8D håller med honom ;D
så länge det inte är matte från matte kursen B i gymnasiet så är de kul! xD Jag behöver bara gå matte A pirate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 04, 2008 3:25 am
fixfax Svea Viking Kaito-Tena Taihen da Matematik som är så underhållande 3nodding vet du vad du ens säger?! >8D håller med honom ;D
så länge det inte är matte från matte kursen B i gymnasiet så är de kul! xD Jag behöver bara gå matte A pirate Åh lotto! Jag ska gå Matte C i 2:an också, hoppas det blir lite roligare A kursen va rolig pirate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 04, 2008 6:08 am
Taihen da fixfax Svea Viking Kaito-Tena Taihen da Matematik som är så underhållande 3nodding vet du vad du ens säger?! >8D håller med honom ;D
så länge det inte är matte från matte kursen B i gymnasiet så är de kul! xD Jag behöver bara gå matte A pirate Åh lotto! Jag ska gå Matte C i 2:an också, hoppas det blir lite roligare A kursen va rolig pirate C Kursen är den tråkigaste av alla matte kurserna. Diskret är Faktiskt ganska kul, om man hänger med ^^
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 04, 2008 8:56 am
snelhest Taihen da fixfax Svea Viking Kaito-Tena Taihen da Matematik som är så underhållande 3nodding vet du vad du ens säger?! >8D håller med honom ;D
så länge det inte är matte från matte kursen B i gymnasiet så är de kul! xD Jag behöver bara gå matte A pirate Åh lotto! Jag ska gå Matte C i 2:an också, hoppas det blir lite roligare A kursen va rolig pirate C Kursen är den tråkigaste av alla matte kurserna. Diskret är Faktiskt ganska kul, om man hänger med ^^ Guud pluggisbarn x''D Och jag är i samma guild som ni?! >:'D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|