Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
6th ball ?

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

O:
  ?
View Results

Svea Viking
Crew

PostPosted: Sat Jul 12, 2008 12:39 pm
betyder inte de att det är sjätte året vi firar gaia... men gaia har väll bara funnits i 5 år eller? >.>

och de firade väll 4th ball förra året? o.O
 
PostPosted: Sat Jul 12, 2008 4:22 pm
Tiden är ett märkligt fenomen.

Låt oss jämföra tiden med ett jätte långt snöre som ligger plant på marken.
normalt så ligger den just plant och inget annat, men ibland så kan den böja sej eller slå en knut på sej själv.


User Image

Det som har hänt nu alltså är att tiden har slagit en knut på sej och alltså skapat en tidsparadox. Just nu så är vi som sagt mitt uppe i knuten men det som är så bra med tiden är att den kommer att reda ut sig själv och återgå till det normala.
Alltså: vi är nu i 6th, men tiden kommer att gå tillbaka till 5th, vi har alltså hoppat fram ett år tillfälligt. Sen när vi är i 5th kommer vi att uppleva 6th igen och tiden kommer att har återställas till den som den var förut.

Jag kan inte svara på om det kommer att hända igen i framtiden, men det är högst troligt. Själv har jag inte varit med om ett liknande femomen förut men jag kan gissa mej till att vi kommer att minnas hela processen eftersom att vi är medvetna om vår nuvarande situation, men det är väl bra ellerhur? Då borde vi ju får dubbla saker till nästa år! smile  

Lenorans


cherrysmudge

PostPosted: Sat Jul 12, 2008 7:04 pm
Får man items (A) ?  
PostPosted: Sun Jul 13, 2008 12:50 am
Jag kunde inte ha sagt det bättre, DrCarl!  

Tenglina
Captain


Ginqx

PostPosted: Sun Jul 13, 2008 1:44 pm
DrCarl
Tiden är ett märkligt fenomen.

Låt oss jämföra tiden med ett jätte långt snöre som ligger plant på marken.
normalt så ligger den just plant och inget annat, men ibland så kan den böja sej eller slå en knut på sej själv.


User Image

Det som har hänt nu alltså är att tiden har slagit en knut på sej och alltså skapat en tidsparadox. Just nu så är vi som sagt mitt uppe i knuten men det som är så bra med tiden är att den kommer att reda ut sig själv och återgå till det normala.
Alltså: vi är nu i 6th, men tiden kommer att gå tillbaka till 5th, vi har alltså hoppat fram ett år tillfälligt. Sen när vi är i 5th kommer vi att uppleva 6th igen och tiden kommer att har återställas till den som den var förut.

Jag kan inte svara på om det kommer att hända igen i framtiden, men det är högst troligt. Själv har jag inte varit med om ett liknande femomen förut men jag kan gissa mej till att vi kommer att minnas hela processen eftersom att vi är medvetna om vår nuvarande situation, men det är väl bra ellerhur? Då borde vi ju får dubbla saker till nästa år! smile


... X)  
PostPosted: Sun Jul 13, 2008 10:25 pm
Det blir faktist den 6e... 03, 04, 05, 06, 07, 08. Det är ju det 6e året nu. Vi får nog inga items för det är väl ett event som drivs av användarna,  

Pippi Longstrump
Crew


Svea Viking
Crew

PostPosted: Mon Jul 14, 2008 2:42 pm
men man hade vll ingen ball när gaia startade? och jag har för mig att vi firade 4th ball förra året? >.> ;__;
@DrCarl mycket bra beskrivning :3
 
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 1:55 pm
Vilken underbar förklang av Dr.Carl!
Förstår allt nu biggrin !
 

Taihen da

Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum