Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
För jag har tagit studenten!

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Tagit studenten?
  Självklart
  Nej :O
  Jag kommer inte ihåg O.O
View Results

SweSummerLove

PostPosted: Thu Jun 04, 2009 4:41 pm
Yes äntligen har jag tagit studenten biggrin eller jag tog den i onsdags ^^

För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit studenteeeen, fy fan vad jag är bäst! XD

....och sen kom ja nästan inte in på efterfesten för att jag är 17 >.<  
PostPosted: Thu Jun 04, 2009 11:43 pm
Usch! Alla studentflak är förskräckliga.
Tur att nästa vecka är tentavecka för mig, då kommer jag ändå inte att vara i stan och därför kommer jag inte att störas av flaken
men min erfarenhet säger mig att det kommer finns studentflak nästnästvecka också.
 

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Tenglina
Captain

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 7:34 am
Grattis! Välkommen in i helvetet! Men själva studenten e rolig!! ^^'

Visst är studentflak jobbiga - sålänge man inte är på dom själv! xd  
PostPosted: Fri Jun 05, 2009 8:20 am
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
o.O

Vaa??? Varför tycker ni det är jobbigt med studentflak?
Och btw, grattis till studenten!

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 

snelhest


SweSummerLove

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 4:45 pm
Tenglina
Grattis! Välkommen in i helvetet! Men själva studenten e rolig!! ^^'

Visst är studentflak jobbiga - sålänge man inte är på dom själv! xd


Haha tackar razz
Studentflak är ju roliga biggrin Fast vår musik dog efter 15 minuter >.<

och tack snelhest biggrin  
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 12:58 am
Ja, att stå på ett flak och skrika i en timme verkar ju JÄTTEROLIGT! [/sarkasm]

Det låter för mycket för min smak, därför undviker jag dem så gott det går MEN jag gillar att vara i stan!
 

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 1:03 am
Något annat jag inte gillar är alkohol eller människor som för liv, så studentflaken är lastade med irriterande varor för mig. Dessutom är de överallt i tre veckor, det liknar inte något annat. Andra saker är ju oftast bara en dag så det går att stanna hemma om en tycker att det är jobbigt.

Jag vet inte hur det är i andra städer, men jag bor i Stockholm och här finns det över 80 gymnasium inom kommunen
och de utanför kommunen åker också in till stan, vet dock inte hur många. Många flak blir det.
 
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 1:16 am
jag tar min examen nu på fredag^^  

Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50

X-antippa

PostPosted: Sat Jun 06, 2009 3:11 am
Mikusagi
Något annat jag inte gillar är alkohol eller människor som för liv, så studentflaken är lastade med irriterande varor för mig. Dessutom är de överallt i tre veckor, det liknar inte något annat. Andra saker är ju oftast bara en dag så det går att stanna hemma om en tycker att det är jobbigt.

Jag vet inte hur det är i andra städer, men jag bor i Stockholm och här finns det över 80 gymnasium inom kommunen
och de utanför kommunen åker också in till stan, vet dock inte hur många. Många flak blir det.


Bor ju utanför Stockholm, så jag har ganska lätt att undvika det. För mig, som har några fler år på nacken, är det en otrolig skillnad nu mot förr. Förr fick endast dom som klarade alla betyg minst godkänt och sista "muntan" (muntligt förhör) på själva studentdagen sätt på mössorna. De som ej vart godkända fick slinka ut bakvägen. Ute på gården stod all släkt och vänner m.fl. och hurrade när studenterna kom ut. Att ha rätt att bära mössan - var alltså ett tecken på godkänd examen. Några flak existerade inte.

Idag kan alla som slutar sista året ha en mössa och fira. Bra eller dåligt? Själv tycker jag det är bra.

Vad jag INTE tycker är bra är all alkohol och i många fall också droger, samt tyvärr mycket hänsynslöshet mot andra trafikanter. Det är en sak att fira - en annan att ställa till elände pga av för mycket. Att bli "på lyran" är inte så galet - om man tål det och inte blir otrevlig. Kan man inte handskas med alkoholen ska man hålla sig borta från den. Tyvärr så följer alltför mycket våld med det. Och för många blir inte studentfirandet speciellt roligt. Och det är jättesynd. För alla har ju kämpat dessa år i plugget och är väl värda en dags firande.

I alla fall:

GRATTIS alla studenter!!! Jag hoppas ni går en bra framtid till mötes nu och önskar er all lycka och framgång i livet!
 
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 9:56 am
Fast när studentmössan kom så bars den hela våren. Inte från och med utgång utan före det. Så gjorde jag också, från och med mösspåtagningen tills jag gick ut. Jag var den enda i hela skolan som gjorde så, så jag blev igenkänd efter ett tag och jag tror att det är därför vissa lärare minns mig (lärare som jag bara hade i en termin).  

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum