Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
vad ska jag göra?!?!

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

uuaah!
  dfhdsaetg
View Results

Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50
PostPosted: Mon Jun 29, 2009 1:43 am
ja det är så här att det ringde en telefon försäljare hem till oss och min syster svarade och 5 sekunder efter svarar jag, det var nåt strump företag jag hörde inte riktigt vad hon sa men vi skulle få gratis strumpor hem till oss, det var helt gratis och vi skulle få en extra gåva med och vips så var det så att de ska komma hem till oss med ett paket, vad ska jag göra?! jag är inte myndig och så och så måste man betala porto på 39 kr tror jag och om pappa kommer att bli skiiiit arg och jag kommer få världens utskällning, finns det inge sett att bli av med det?  
PostPosted: Mon Jun 29, 2009 4:02 am
Tror inte det finns så mycket att göra.
Försäljare är enna luriga rackare.
Själv har man skaffat något som heter "Nej Tack!", det är en... grej... som gör så att försäljare inte får ringa till en.  

Sofipropp


Vichie

PostPosted: Mon Jun 29, 2009 9:32 am
Sofipropp
Tror inte det finns så mycket att göra.
Försäljare är enna luriga rackare.
Själv har man skaffat något som heter "Nej Tack!", det är en... grej... som gör så att försäljare inte får ringa till en.

Tror du menar "Nix". Det fungerar dock inte för mobilnummer. :/  
PostPosted: Mon Jun 29, 2009 10:33 am
Nix (tror inte det hette så) funkar inte för allt, det har vi haft i många år men dom kommer på sätt att slinka förbi det där ändå.

Dock finns det inget att göra åt det där,
man får bara hoppas att dom inte fortsätter att skicka grejer som ni sedant måste betala för... det finns sånna lurendrejare.  

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100

Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50
PostPosted: Sat Jul 04, 2009 1:17 am
hoppas, men det har inte kommit nåt ännu med posten så jag börjar tro att det inte kommer komma något, kanske såg att jag inte var myndig  
PostPosted: Sat Jul 04, 2009 10:32 am
Kan man inte vända sig till... reklamationsnämnden eller något? Jag kommer inte ihåg vad det heter, men om du kan bevisa att du lurats eller något att köpa kan varor kan du slippa göra det. Det finns sådana lagar.  

PaperdollDecay


Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50
PostPosted: Sat Jul 04, 2009 1:20 pm
de var mer att hon sa att hon skulle skicka hem gratis exemplar sen fick bestämma om man ville fortsätta, jag har väldigt svårt att säga nej.... emo  
PostPosted: Sat Jul 04, 2009 2:01 pm
Tvärtimot mig, jag har väldigt lätt att säga nej...
och att be folk dra åt skogen xD  

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100

Skrotis

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 4:10 am
Nomade
de var mer att hon sa att hon skulle skicka hem gratis exemplar sen fick bestämma om man ville fortsätta, jag har väldigt svårt att säga nej.... emo


Frakten på 39 kr är ingenting, billigt ju, och jag tror inte att far din kommer få psykbryt över det här. tacka och ta emot! du får ju gratis strumpor, sen är det bara att säga nej tack till fortsatt prenumeration.
be förälder om hjälp om du är osäker på hur du ska gå tillväga.

om ni vill vara lite pain in the a** för företaget kan ni kontakta dom och säga att deras försäljare har lurat på en minderårig massa produkter wink  
PostPosted: Sun Aug 23, 2009 7:47 am
Skrotis
Nomade
de var mer att hon sa att hon skulle skicka hem gratis exemplar sen fick bestämma om man ville fortsätta, jag har väldigt svårt att säga nej.... emo


Frakten på 39 kr är ingenting, billigt ju, och jag tror inte att far din kommer få psykbryt över det här. tacka och ta emot! du får ju gratis strumpor, sen är det bara att säga nej tack till fortsatt prenumeration.
be förälder om hjälp om du är osäker på hur du ska gå tillväga.

om ni vill vara lite pain in the a** för företaget kan ni kontakta dom och säga att deras försäljare har lurat på en minderårig massa produkter wink


det gjorde min mamma, så då fick hon ett mejl tillbaka att av ägaren som bad hemskt mkt om ursäkt, plus att pappa inte fick veta, för jag lovar att skulle ha fått ett psykbryt, man vågar inte alls berätta saker för han  

Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50

Tebasile

Moonlight Harvester

PostPosted: Sun Aug 23, 2009 3:55 pm
...birds creep over tin roofs, like criminals with tap shoes...Sweet Dreams

Haha, nu låter det ju som om vi har värsta pappan ever :b

Snarare så att han tar på sig allvarliga rösten och håller SERIÖS föreläsning i 30min, och sen kollar skumt på en när man svarar telefonen i flera veckor...

are made of this...stain the glass with windows, extortionate and cold stare...
 
PostPosted: Tue Aug 25, 2009 12:09 pm
Tebasile
...birds creep over tin roofs, like criminals with tap shoes...Sweet Dreams

Haha, nu låter det ju som om vi har värsta pappan ever :b

Snarare så att han tar på sig allvarliga rösten och håller SERIÖS föreläsning i 30min, och sen kollar skumt på en när man svarar telefonen i flera veckor...

are made of this...stain the glass with windows, extortionate and cold stare...


Sant, vill oftast inte svara i telefonen  

Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum