Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Brunflo Gårdsmarknad [Sell, buy, quest!]
Välkommen till Brunflo Gårdsmarknad! / Welcome!

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Poll baby!
  :dramallama:
View Results

Tenglina
Captain

PostPosted: Tue Sep 05, 2006 10:17 am
User Image Read this in English right here! ^^

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.

Har du gammalt skräp i din inventory? Sugen att tjäna extra guld för någon tjänst? Letar du efter en item till ett billigare pris? Du har då hamnat rätt! pirate I detta forum kan du öppna en egen affär, sälja och köpa saker m.m. Se det som Dalahästens egna The GAIA Exchange-forum. Du kan också göra reklam för din affär om du har någon nån annanstans på Gaia. Quests och välgörenheter är också tillåtet här! 3nodding

    Regler för Brunflo Gårdsmarknad
  • Reglerna som står på guildens "hemsida" (klick) gäller också här.
  • Du får fråga folk om donationer, men tigg inte! Jag ser skillnaden som sådan:
    Fråga: Hej! Om ni har några Blue Stripers över som ni inte vill ha kan ni ge dem till mig! Samlar nämligen till en Blue Striper Helm ^^ Tack!
    Tiggeri: Hej! Snälla ge mig Blue Stripers snälla snälla jag samlar till en Blue Striper Helm jag är så fattig har inget guld o-det-är-så-synd-om-mig crying crying crying
    Tigga + Tenglina = stare Men ja, du kan också be om gold och inte bara items så klart 3nodding
  • Skriv i titeln på din post vad det är du säljer/köper. Då är det lättare att hitta.
  • Ha endast en questtråd och en affärstråd. Det är onödigt om du har flera trådar, skriv i samma och ändra istället. Ett PM kommer skickas till dig om du har flera. OBS! En affär och en quest är ju inte samma sak, så i det avseendet får man ha 2 trådar - en för quests och en till affären. Fast det är inget som säger att ni inte kan kombinera dom två! wink
  • t.ex om du har sålt ut alla dina grejer i en viss tråd och vill ta bort den, skriv det då i titeln. Då kan en mod ta bort den och är därefter smidigare att hålla Brunflo rent!
  • Uppdatera din tråd minst en gång i månaden, annars ses den som bortglömd och kommer flyttas till det dammiga arkivet.


Var *** är min tråd?!
Hittar du inte din tråd här kan den ha flyttats till arkivet. Fråga en mod eller mig om du vill ha den tillbaka hit.

Vad är Brunflo?
Jag ville att vår marknad skulle heta Brunflo för det är stället i Jämtland där min mamma och mormor kommer från! Jag har varit där många, många gånger och det ligger mig varmt om hjärtat (: Brunflo ligger nära Östersund.

Forum Moderators:
Miss Sweden of 83
 
PostPosted: Tue Sep 05, 2006 11:05 am
Låter bra pirate  

Sinusoid


Miss Sweden of 83
Crew

PostPosted: Tue Sep 05, 2006 1:18 pm
Yay marknad! *springer till mitt inventory för att planera*  
PostPosted: Wed Sep 06, 2006 1:36 pm
En liten fråga. whee
Kan man starta affärer här med icke-gaia saker? En Avyartshop till exempel. Eller får man starta en sån tråd i Galleriet eller i main forumet?  

CrazySwedishGirl


Tenglina
Captain

PostPosted: Sun Sep 10, 2006 5:03 am
CrazySwedishGirl
En liten fråga. whee
Kan man starta affärer här med icke-gaia saker? En Avyartshop till exempel. Eller får man starta en sån tråd i Galleriet eller i main forumet?


Vill du göra en art shop är det bäst att starta det här i Brunflo! biggrin  
PostPosted: Mon Apr 09, 2007 1:31 pm
Får Man precis Sälja Vad Man Vill :'D ?
Bäst Att Gå runt i gaia först innan man startar äffaren
^.~ För allt Är Säljbart!

En liten fråga: man får sälja tickets o tokens :I ?
 

cherrysmudge


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Tue Jul 10, 2007 6:24 am
Hmm går det bra om jag fixar en till quest-tråd men en där jag bara sparar till fiskgrejer (cans, boots m.m)
Jag började först fixa på den jag redan har men inlägget blev fasligt långt och kluddigt -_-  
PostPosted: Wed Jul 11, 2007 2:39 pm
Hmm... jag vet faktiskt inte. Egentligen får man inte det. Skicka ett pm till Tenglina å fråga.

Du kan göra en ny questtråd eller ta bort onödiga saker ur posten i den gamla. Gör man några snygga och tydliga indelningar så gör det inte så mycket om posten är lång. Jag har ju ganska långa posts i min tråd. Jag brukar alltid sno åt mig en extra post utifall.  

Pippi Longstrump
Crew


Rezzzi

PostPosted: Wed May 27, 2009 10:21 am
Jag har glidit igenom Brunflo med bil. det är faktiskt väldigt mycket bruna hus där xD hur ironiskt är inte det?!  
Reply
Brunflo Gårdsmarknad [Sell, buy, quest!]

 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum