Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Ok Folks, vad är det ni läser? Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

vinter
  yay, mer snö!
  smältförihe*vete!!!
  finns det snö kvar?
View Results

Tebasile

Moonlight Harvester

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 11:31 am
User Image
.::Nu tycker jag det är lite dags för böcker här!::.
Tänkte att vi kunde samla lite boktips.
Så vilken eller vilka böcker är de bästa böcker du läst, eller vilken bok läste du senast?
Vilken bok tycker du andra ska hålla sig undan från för att den var hemsk?
Har du kanske någon bok du tycker låter bra, men du har inte läst den än, fråga om den här.

Och så en liten lek, hur många böcker kommer du på som de gjort en eller flera filmer av?
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 
PostPosted: Mon Jan 28, 2008 11:38 am
User Image
.::Den senaste boken jag läste, det var::.
Fallet Avslutat av Michael Connelly, som handlar om en polis som kommer tillbaka till jobbet, tillsammans med sin partner ska han jobba på avdelningen för ouppklarade fall. Deras första fall handlar om en sjuttonårig flicka som blitt mördad för ett par tiotal år sedan.

Jag tyckte att boken var lätt att komma igenom, och den var precis lagom spännande, så jag kunde lägga ifrån mig den när jag kände för det.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 

Tebasile

Moonlight Harvester


Umja

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 12:19 pm
Hmm.. kommer inte ihåg vilken som var den senaste boken jag läste.. Det var länge sedan sist xp Men jag tror att det var "The giver". Den var bra biggrin

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).

Alla böcker som handlar om små föräldralösa barn som räddar världen tillsammans med sin drake tycker jag att man ska hålla sig borta ifrån stare Det är ett riktigt uttjatat tema vid det här laget..  
PostPosted: Mon Jan 28, 2008 12:22 pm
Den senaste bok jag läst var "Topp 10 Berlin" av Jürgen Scheunemann och kom ut 2002.

Mycket intressant, fast den har inga direkt huvudpersoner och är mer som en person som berättar om den fiktiva staden Berlin, lite synd för den verkar ju så trevlig när man läser om den sweatdrop

Jag hoppas verkligen att den blir en film så man kanske kan få se en datoranimerad version på hur staden verkligen kan se ut  

Lenorans


irori

Eternal Bookworm

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 4:58 pm
Senast läste jag nog "Boy meets Boy" av David Levithan. Den var riktigt bra (fast den kunde ha varit längre) även om jag först var tveksam på sättet han skriver c:
Dom bästa böckerna jag läst är "Berättelsen Om Fjärrskådarna" trilogin och "Den Gyllene Mannen" trilogin av Robin Hobb. *älska*
Jag skulle även vilja rekomendera "När Änglar Dör" av Andreas Roman.. det är en riktigt underhållade version på historien, från Skapelsen och framåt xD baksida:


Vansinnet hotade att ta över.
Jag kokade av ilska över att bli förrådd och förödmjukad,
och jag vände mig stridslystet upp mot himlen;
ögonen brann av helvetets eldar,
men han jag sökte var inte där.
Jag gick till Job.
Jag slog ihjäl hans fru och brände ner deras hus.
Sedan släpade jag den skrikande mannen ut på gården,
och hängde honom i det största fruktträdet han hade.
Han förtjänade det verkligen inte,
men jag gjorde det ändå.


...nu ska jag va tyst xD
 
PostPosted: Tue Jan 29, 2008 7:17 am
eh...böcker..hmm xD det va länge sen sist..jag kommer inte ihåg den sista boken jag läste...ehmm....*springer iväg*  

charity lol


Tebasile

Moonlight Harvester

PostPosted: Tue Jan 29, 2008 2:21 pm
Umja
Hmm.. kommer inte ihåg vilken som var den senaste boken jag läste.. Det var länge sedan sist xp Men jag tror att det var "The giver". Den var bra biggrin

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).

Alla böcker som handlar om små föräldralösa barn som räddar världen tillsammans med sin drake tycker jag att man ska hålla sig borta ifrån stare Det är ett riktigt uttjatat tema vid det här laget..



.::Hm, den där Otori::.
är det möjligen lite snygga framsidor på de böckerna? samurajer?
kanske ska läsa dem då, jag har spanat lite på dem =D
visste du att Tori betyder fågel på japanska?

och jag håller med, bondpojkar som räddar världen med sin drake, lite tjatigt nu... nämner inga namn *hosteragonhost*
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 
PostPosted: Tue Jan 29, 2008 2:23 pm
DrCarl
Den senaste bok jag läst var "Topp 10 Berlin" av Jürgen Scheunemann och kom ut 2002.

Mycket intressant, fast den har inga direkt huvudpersoner och är mer som en person som berättar om den fiktiva staden Berlin, lite synd för den verkar ju så trevlig när man läser om den sweatdrop

Jag hoppas verkligen att den blir en film så man kanske kan få se en datoranimerad version på hur staden verkligen kan se ut


.::Den har jag inte alls hört talas om::.
får jag skämmas lite, jag som ska vara boktokig.
Ja, fast då måste kanske författaren vara med, så att det blir rätt, får vi hoppas på att det kommer en film då, eller kanske en liten karta =P
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 

Tebasile

Moonlight Harvester


Tebasile

Moonlight Harvester

PostPosted: Tue Jan 29, 2008 2:28 pm
irori
Senast läste jag nog "Boy meets Boy" av David Levithan. Den var riktigt bra (fast den kunde ha varit längre) även om jag först var tveksam på sättet han skriver c:
Dom bästa böckerna jag läst är "Berättelsen Om Fjärrskådarna" trilogin och "Den Gyllene Mannen" trilogin av Robin Hobb. *älska*
Jag skulle även vilja rekomendera "När Änglar Dör" av Andreas Roman.. det är en riktigt underhållade version på historien, från Skapelsen och framåt xD




.::Den boy meets boy tror jga att jag har kollat på iaf::.
det var en ungdomsbok va?

Och jag ÄLSKAR Robin Hobbs böcker, jag har slukat de där serierna, de är godis för hjärnan! Det har kommit en ny serie som handlar om en ny person, helt fristående från de tidigare, och på engelska heter serien Soldiers Son, jag vet inte på svenska, har bara läst en, men de verkar bra.

När änglar dör gillar jag också, det var ett tag sedan jag läste den, men den är ju lite hemsk så, och kan ge lite perspektiv. =D
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 
PostPosted: Tue Jan 29, 2008 2:29 pm
Kaito-Tena
eh...böcker..hmm xD det va länge sen sist..jag kommer inte ihåg den sista boken jag läste...ehmm....*springer iväg*


.::Det är ju bra du kommer hit då, får du kanske lite tips ^_~::.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 

Tebasile

Moonlight Harvester


Sonozaki-Chan

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 1:54 am
Umja
Hmm.. kommer inte ihåg vilken som var den senaste boken jag läste.. Det var länge sedan sist xp Men jag tror att det var "The giver". Den var bra biggrin

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).

Alla böcker som handlar om små föräldralösa barn som räddar världen tillsammans med sin drake tycker jag att man ska hålla sig borta ifrån stare Det är ett riktigt uttjatat tema vid det här laget..


Jag älskar "Sagan om klanen Otori" så sjukt mycket! Jag är på sjätte kapitlet i fjärde delen! Dem bökerna är det bäst jag någonsin läst.  
PostPosted: Wed Jan 30, 2008 4:44 am
Sonozaki-Chan
Umja
Hmm.. kommer inte ihåg vilken som var den senaste boken jag läste.. Det var länge sedan sist xp Men jag tror att det var "The giver". Den var bra biggrin

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).

Alla böcker som handlar om små föräldralösa barn som räddar världen tillsammans med sin drake tycker jag att man ska hålla sig borta ifrån stare Det är ett riktigt uttjatat tema vid det här laget..


Jag älskar "Sagan om klanen Otori" så sjukt mycket! Jag är på sjätte kapitlet i fjärde delen! Dem bökerna är det bäst jag någonsin läst.


Jag asgarvade åt "Dem böker" xd  

Lenorans


cherrysmudge

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 6:01 am
DrCarl
Sonozaki-Chan
Umja
Hmm.. kommer inte ihåg vilken som var den senaste boken jag läste.. Det var länge sedan sist xp Men jag tror att det var "The giver". Den var bra biggrin

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).

Alla böcker som handlar om små föräldralösa barn som räddar världen tillsammans med sin drake tycker jag att man ska hålla sig borta ifrån stare Det är ett riktigt uttjatat tema vid det här laget..


Jag älskar "Sagan om klanen Otori" så sjukt mycket! Jag är på sjätte kapitlet i fjärde delen! Dem bökerna är det bäst jag någonsin läst.


Jag asgarvade åt "Dem böker" xd

"Dem Bökerna" XD
Sonozaki da! ;O
 
PostPosted: Wed Jan 30, 2008 8:00 am
Tebasile
irori
Senast läste jag nog "Boy meets Boy" av David Levithan. Den var riktigt bra (fast den kunde ha varit längre) även om jag först var tveksam på sättet han skriver c:
Dom bästa böckerna jag läst är "Berättelsen Om Fjärrskådarna" trilogin och "Den Gyllene Mannen" trilogin av Robin Hobb. *älska*
Jag skulle även vilja rekomendera "När Änglar Dör" av Andreas Roman.. det är en riktigt underhållade version på historien, från Skapelsen och framåt xD




.::Den boy meets boy tror jga att jag har kollat på iaf::.
det var en ungdomsbok va?

Och jag ÄLSKAR Robin Hobbs böcker, jag har slukat de där serierna, de är godis för hjärnan! Det har kommit en ny serie som handlar om en ny person, helt fristående från de tidigare, och på engelska heter serien Soldiers Son, jag vet inte på svenska, har bara läst en, men de verkar bra.

När änglar dör gillar jag också, det var ett tag sedan jag läste den, men den är ju lite hemsk så, och kan ge lite perspektiv. =D
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.


jao.. jag tror d räknas som en ungdomsbok.. jättesöt e den iaf ^^
jo.. jag har försökt läsa soldier son.. men jag blev faktiskt besviken på den.. tog mig inte ens igenom första.. men d e nog förmodligen för att jag inte fastnade för någon av personerna.. och att jag hade så höga förväntningar xP
 

irori

Eternal Bookworm


irori

Eternal Bookworm

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 8:02 am
Umja

De bästa böckerna jag läst var "Sagan om klanen Otori", de tyckte jag var sjukt bra. Lite löjligt att det kommit en fjärde del(och vad jag förstår även en femte del som är på väg?).


tycker väldigt mkt om dom 3 första men har inte läst mer, 5e boken har redan kommit ut har jag för mig xD  
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum