Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Sommarjobb? Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Har du fått sommarjobb?
  Ja då! :D
  Näe... T_T
  Har det vanliga jobbet under sommaren. xP
  Jag behöver inte sommarjobb...
  Sommarjobb? Det var längesen... xD
  Poll ftw!
View Results

Dee-Kej

PostPosted: Wed Jun 18, 2008 10:47 am
Tänkte bar att det kunde vara kul att se vilka som har lyckats få sommarjobb eller inte i år, då det är ganska svårt nu för tiden. Berätta gärna något litet om det om ni har fått^^ Vad fick ni det igenom, är det första året, osv.. Ni kommer säkert på nåt..^^

Själv har jag sommarjobb som jag även hade förra sommaren i Frihamnen i Stockholm. Lyfter resväskor åt turister (som vet hur man ska packa en resväska tungt gonk ). Fick mitt genom kontakter, vilket man ofta verkar behöva för att få en chans till sommarjobb nu för tiden...  
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 12:35 pm
Fick mitt genom skolan
Jag ska stå och måla sommarstugor eller nåt liknande, förhoppningsvis lära mej något också =)
 

fixfax


Lenorans

PostPosted: Wed Jun 18, 2008 1:09 pm
Om ni är i Västerås någon gång och är på stationen så kommer ni med all sannorlighet att träffa på mej. Jag går runt med svart SJ t-shirt och delar ut flygblad. Även jag fick mitt jobb genom att morsan kände än person på Adecco som i sin tur kunde tipsa om ett eventuelt ledigt jobb på SJ bla bla bla.

Det är ganska trist faktist :/ att det krävs så mycket kontakter för att få jobb.  
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 1:20 pm
Jag ska arbeta på Rättviksdansen i två veckor. Fick jobbet genom skolan.
Sen ska jag, på lördagar, plocka karamell kungen på ica^^
 

Refleex


Monsieur Gaylord

PostPosted: Wed Jun 18, 2008 2:03 pm
Ska jobba på ett café för tredje året i rad :3 (Jobbar vissa helger när skolan börjar också)  
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 10:48 pm
Jag ska tillbaka till mitt gamla jobb som städare/fönsterputsare som jag har haft i 3år. Inte så kul men jag orkar inte leta nått nytt och det är bra arbetskamrater! Jag fick det som sommar jobb för 3år sen genom en kompis.  

Miss Sweden of 83
Crew


Nbasterd

PostPosted: Thu Jun 19, 2008 5:10 am
DrCarl
Om ni är i Västerås någon gång och är på stationen så kommer ni med all sannorlighet att träffa på mej. Jag går runt med svart SJ t-shirt och delar ut flygblad. Även jag fick mitt jobb genom att morsan kände än person på Adecco som i sin tur kunde tipsa om ett eventuelt ledigt jobb på SJ bla bla bla.

Det är ganska trist faktist :/ att det krävs så mycket kontakter för att få jobb.

Då kommer jag alltså, med all sannorlighet träffa på dig nästa vecka? :')
Åker till Västerås från Sthlm på onsdagen.
 
PostPosted: Thu Jun 19, 2008 8:06 am
princess_nour
DrCarl
Om ni är i Västerås någon gång och är på stationen så kommer ni med all sannorlighet att träffa på mej. Jag går runt med svart SJ t-shirt och delar ut flygblad. Även jag fick mitt jobb genom att morsan kände än person på Adecco som i sin tur kunde tipsa om ett eventuelt ledigt jobb på SJ bla bla bla.

Det är ganska trist faktist :/ att det krävs så mycket kontakter för att få jobb.

Då kommer jag alltså, med all sannorlighet träffa på dig nästa vecka? :')
Åker till Västerås från Sthlm på onsdagen.


då ses vi där smile  

Lenorans


The Hells angel

PostPosted: Fri Jun 20, 2008 12:31 am
det här är första gången jag ska sommarjobba på riktigt..
( förr plockade jag ogräs på pappas åker, fick 10 öre styck rolleyes )
nu jobbar jag på ett dagis i grannbyn, som jag faktiskt blev inskolad i när jag var liten : D
jag skickade in ansökan om att få platsen, o viola fick den direkt. cool lucky me *fniss*  
PostPosted: Sun Jun 22, 2008 8:39 am
jag jobbar på min pappas jobb, dvs. jag hjälper till att fixa stadsnät i västerås xD
ja och jag fick ju mitt jobb genom pappa som ni nog förstår ;P
 

Svea Viking
Crew


Nbasterd

PostPosted: Sun Jun 22, 2008 10:02 am
DrCarl
princess_nour
DrCarl
Om ni är i Västerås någon gång och är på stationen så kommer ni med all sannorlighet att träffa på mej. Jag går runt med svart SJ t-shirt och delar ut flygblad. Även jag fick mitt jobb genom att morsan kände än person på Adecco som i sin tur kunde tipsa om ett eventuelt ledigt jobb på SJ bla bla bla.

Det är ganska trist faktist :/ att det krävs så mycket kontakter för att få jobb.

Då kommer jag alltså, med all sannorlighet träffa på dig nästa vecka? :')
Åker till Västerås från Sthlm på onsdagen.


då ses vi där smile

Yesh :3  
PostPosted: Tue Jun 24, 2008 1:54 pm
Som jonas så jobbar ja med pappa i västerås, inte på samma plats som bror men samma typ av jobb ungefär :3  

Taihen da


Albin_Viking

PostPosted: Thu Jun 26, 2008 2:25 pm
Svea Viking
jag jobbar på min pappas jobb, dvs. jag hjälper till att fixa stadsnät i västerås xD
ja och jag fick ju mitt jobb genom pappa som ni nog förstår ;P

Jaha! då vet jag vem jag ska skylla på om nätet går ner! domokun xd

Jag skulle få jobb på morsans plast företag men dom håller på velar.. så jag kanske får senare i sommar eller på helger sen efter lovet..

(hej alla btw.. är rätt ny här ;P)  
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 7:48 pm
Jag har inte hittat ett sommarjob hela sommar sad Jag bor i Kalifornien och manga har folorat deras jobbar. Men sommar ar nastan klar och alla förrättningarna ska hyra manga tillbaka.  

Cat Im a Kitty Kat


CallMeHeidi

PostPosted: Mon Aug 11, 2008 7:45 am
nae letade inte ens för jag skulle utomlands. Men nu är det ba onödigt o leta, skola nästa vecka juh! xD  
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: 1 2 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum