Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Skall heterosexuella få gifta sig?

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Nå? Borde heterosexuella få gifta sig?
  Nej
  Ja
  Jag är inte så insatt i frågan...
  Vet inte
  Inget av de ovanstående alternativen passar
View Results

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Thu Jun 04, 2009 3:35 pm
http://www.youtube.com/watch?v=xmWfQDAEmJI

Kollade bland mina favoriter på YouTube och hittade den där. Nu får ni kolla och sedan diskutera!
 
PostPosted: Fri Jun 05, 2009 4:36 am
NEJ HETEROSEXUELLA SKA INTE GIFTA SIG! scream

(jk) ninja  

Svea Viking
Crew


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Fri Jun 05, 2009 4:59 am
Personligen skulle jag inte gifta mig så, men sålänge det inte är via tvång så är det ju ingenting konstigt XD

Girl power <3  
PostPosted: Fri Jun 05, 2009 5:27 am
Det är gay att gifta sig, inget för män som mig. cool cool cool  

Mr_RPG


Tenglina
Captain

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 7:43 am
äh, varför då?  
PostPosted: Fri Jun 05, 2009 8:20 am
Jag anser att man borde få gifta sig med vem man vill oavsett sexuell läggning.  

Vichie


Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Fri Jun 05, 2009 11:31 am
Vichie
Jag anser att man borde få gifta sig med vem man vill oavsett sexuell läggning.

Ja! Men tyvärr så funkar det inte så, även om vissa försöker inbilla oss det. Finns många kyrkor som motsätter sig det, även fast lagen ändrats, dom står inte över lagen som dom säger sig göra. Pfft..  
PostPosted: Fri Jun 05, 2009 1:04 pm
Ny biskopen (vet inte om det är Stockholms eller hela Sveriges) tycker att kyrkan borde förlora sin vigselrätt. Att välsigna äktenskap är passande, men själva giftandet är en rättslig grej*

Själv är jag lite skeptisk till äktenskap. För mycket saga och dröm omkring det, folk gifter sig för att ha fantastiska bröllop istället för att tänka på vad det betyder. Äktenskap kan skydda individen, det är ju en del lagar kring det. Som rör pengar, barn, död, bostad osv.

*nej hen använde inte formuleringen "rättslig grej" men jag har glömt vad en brukar kalla det k? mad
 

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

X-antippa

PostPosted: Sat Jun 06, 2009 3:35 am
First och främst:
Tenglina - Fick 79 guld från en av dina akvariekissar - du fick 20. Massa med otäcka rödingar som kom, så det blev lite sämre än vanligt.
Men i alla fall....

Sexuell läggning är vars o ens ensak. Om man vill gifta sig eller inte är också privatsaker. Frihet för alla är min filosofi. "Live and let live". Man ska kunna ha vilken som helst hudfärg, religion, politisk inställning, filosofi, sexualitet som helst och få ha detta ifred - så länge detta inte PÅTVINGAS andra! Tvång i dessa saker eller att börja avsky eller hata någon för det är förkastlligt i mina ögon. Alla kan inte "älska" alla, men normal hyfs och sans kan man begära. Man ska kunna möta vem som helst på gatan utan att det händer något. Min filosofi i alla fall.

Men jag är synnerligen frågande om ämnesrubriken. HETEROsexuella har ALLTID fått gifta sig. (DET är man och kvinna) Jag antar frågan rör bisexualitet och HOMOsexualitet.. mrgreen Och frågan om äktenskap för homosexuella har ju gått i vågor minst sagt...  
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 4:14 am
X-antippa
First och främst:
Tenglina - Fick 79 guld från en av dina akvariekissar - du fick 20. Massa med otäcka rödingar som kom, så det blev lite sämre än vanligt.
Men i alla fall....

Sexuell läggning är vars o ens ensak. Om man vill gifta sig eller inte är också privatsaker. Frihet för alla är min filosofi. "Live and let live". Man ska kunna ha vilken som helst hudfärg, religion, politisk inställning, filosofi, sexualitet som helst och få ha detta ifred - så länge detta inte PÅTVINGAS andra! Tvång i dessa saker eller att börja avsky eller hata någon för det är förkastlligt i mina ögon. Alla kan inte "älska" alla, men normal hyfs och sans kan man begära. Man ska kunna möta vem som helst på gatan utan att det händer något. Min filosofi i alla fall.

Men jag är synnerligen frågande om ämnesrubriken. HETEROsexuella har ALLTID fått gifta sig. (DET är man och kvinna) Jag antar frågan rör bisexualitet och HOMOsexualitet.. mrgreen Och frågan om äktenskap för homosexuella har ju gått i vågor minst sagt...


User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.

Först och främst, bra sagt!
Sen tror jag att Miku ville se hur folk reagerade när man fick frågan om hetroäktenskap var ok istället för homoäktenskap, precis som i den bifogade länken.

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
 

snelhest


Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 9:53 am
Nej, jag vill inte alls se hur folk reagerar (det är inte nytt för mig)
jag vill bara vända på frågan. Varför måste vi alltid fråga om homosexuella skall få gifta sig? Varför måste vi alltid fråga en tjej om hen har pojkvän? Varför inte tvärtom? Varför inte skifta lite?

Heterosexualitet är inte oproblematiskt och skall inte slippa diskussion.
 
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 10:04 am
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
Det finns saker som ses som normal och inte normalt. Det är bara att acceptera och hoppas på att det som ses onormalt börjas ses som normalt av en majoritet av personer/whatever.  

Mr_RPG


Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 10:06 am
Fast vad som ses som normalt är inte samma sak för alla människor.  
PostPosted: Sat Jun 06, 2009 10:13 am
Mikusagi
Fast vad som ses som normalt är inte samma sak för alla människor.
Det är majoriteten som är normal.
EDIT: Alltså det är typ definitionen av att vara normal.  

Mr_RPG

Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum