Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Dalsgård [We spam for GULD]
Ny design Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Vichie

PostPosted: Fri Jul 24, 2009 10:29 am
Vad tycker ni om den nya designen på Gaias meny?  
PostPosted: Fri Jul 24, 2009 12:25 pm
Jag blir förvirrad och förvånad varje gång jag skall använda den, men jag vänjer mig väl.

Jag gillar att ha det komprimerat med bara små rubriker, men vissa är ju mer visuella så för dem är det bra med bilder. Förklaringarna kan vara bra för gröngölingarna.

Jag fick lära mig att "My posts" och annat bra ligger under "Shortcuts" som tydligen har funnits länge. Jag har sett fliken men aldrig förstått att den öppnade en meny. Jag trodde att den bara förklarade att länkarna bredvid var genvägar till brevlådan och chattfunktionen. För er som inte vet så hittas den ovanför guldet och kontanterna.

Jag tycker att den översta bilden borde ändras för att fungera färgmässigt med resten av sidan, det blev mer tydligt nu med det ljusblåa navigeringsfältet.

Det blir enklare för de nya, och vi gamla rävar kan ju faktiskt hitta ändå på annat sätt (jag brukar till exempel börja skriva namnet på stället dit jag vill, i adressfältet, så fyller min webbläsare i med resten om jag har varit där förut). Fast jag hade problem med att hitta min önskelista... så jag frågade i Q&A och fick snabbt svaret att den kan jag nå via Marketplace. Ja, så nu vet jag det och då är det inte längre ett problem.
 

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50
PostPosted: Fri Jul 24, 2009 12:59 pm
dåligt neutral  
PostPosted: Fri Jul 24, 2009 1:53 pm
Jag har vant mig vid att komma till guilden genom shortcuts, men nu när jag klickar som jag brukar, hamnar jag någon annan stans. :S  

Vichie


Wabbet

Witty Rabbit

19,525 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Bunny Hunter 100
  • Bunny Hoarder 150
PostPosted: Sat Jul 25, 2009 4:00 am
Den är mycket snyggare iaf
Tyckte om att my guilds fanns vid shortcuts, men annars så verkar den vara bra : )  
PostPosted: Sat Jul 25, 2009 9:02 am
Jag har börjat vänja mej vid den nu... och ju mer jag använder den desto mer gillar jag den :3
Fast det tog ett tag innan jag hittade "My Posts" sweatdrop
 

Sofipropp


Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Sat Jul 25, 2009 10:28 am
Jag har som sagt aldrig använts Shortcuts tidigare eftersom jag inte visste att det var en länk. Jag skriver "dals" för att komma till Dalahästen (Dalsgård) och för Svenska gillet skriver jag "sve" eller "www." (för det är där jag är oftast så den kommer först när jag skriver så), och Gaian Asexuality Guild skriver jag "ase" för. Ni borde testa det, det är enkelt smile  
PostPosted: Sat Jul 25, 2009 10:55 am
...birds creep over tin roofs, like criminals with tap shoes...

.::Först var jag RASANDE!!!::.
Men nu börjar jag vänja mig, gillar det inte riktigt dock.
Och hamnat i trades typ 15 ggr, för att my avatar inte ligger högst upp i shortcuts längre, för det gör trades :b Reflexklick. XD

Tycker att denna design är lite långsammare att reagera än den tidigare. Men det är kanske bara jag som är paranoid.

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.


...stain the glass with windows, extortionate and cold stare...
 

Tebasile

Moonlight Harvester


Nomade

Adored Cutesmasher

9,150 Points
  • Grunny Grabber 50
  • Bunny Hunter 100
  • Gaian 50
PostPosted: Sun Jul 26, 2009 7:52 am
Tebasile
...birds creep over tin roofs, like criminals with tap shoes...

.::Först var jag RASANDE!!!::.
Men nu börjar jag vänja mig, gillar det inte riktigt dock.
Och hamnat i trades typ 15 ggr, för att my avatar inte ligger högst upp i shortcuts längre, för det gör trades :b Reflexklick. XD

Tycker att denna design är lite långsammare att reagera än den tidigare. Men det är kanske bara jag som är paranoid.

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.


...stain the glass with windows, extortionate and cold stare...


det håller jag med om, det var dåligt att de tog bort my avatar på shortcuts sad  
PostPosted: Sun Jul 26, 2009 4:04 pm
Det är ju bara att klicka på avataren för att komma till omklädningsrummet?  

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Svea Viking
Crew

PostPosted: Mon Jul 27, 2009 2:40 pm
jag har varit borta under helgen och märkte den nya looken nu och jag gillar den inte, gillar inte att de har tagit bort "My Guilds" som fanns på den gamla för de är i princip den ända saken jag använder här på gaia.  
PostPosted: Tue Jul 28, 2009 3:17 am
Svea Viking
jag har varit borta under helgen och märkte den nya looken nu och jag gillar den inte, gillar inte att de har tagit bort "My Guilds" som fanns på den gamla för de är i princip den ända saken jag använder här på gaia.

Samma här. >.< Nu är det så mycket krångligare...  

Vichie


Mintsoup

PostPosted: Fri Jul 31, 2009 5:09 am
Tycker menyerna är faktiskt rätt okej.. Lite förvirrande var de i början, men jag har vant mig vid dem nu i alla fall.
Dock har jag lite större problem med alla Shops just nu.. D:!
Jag hittar absolut ingenting längre. Jag saknar Ruby's Hat Rack.  
PostPosted: Fri Jul 31, 2009 12:21 pm
Ruby's Hat Rack... ja, den var ju rätt smidig att använda för den sålde hattar och det visste en liksom. Fast alla hattar såldes inte där, det var lite konstigt. Agathas juvelbutik (vad nu den hette/heter) var också smidig. Den finns väl kvar?

Jag tycker faktiskt att det är rätt logiskt med nya indelningen ändå. Det var ju lite så förut, men nu är det ännu mer. Dock stör jag mig på att Elegant-grejerna finns hos Ian och inte hos Edmund.
 

Mikusagi

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Cassandra G Varcolaci

Dangerous Bloodsucker

9,850 Points
  • Dressed Up 200
  • First step to fame 200
  • Generous 100
PostPosted: Tue Aug 04, 2009 10:12 am
Jag hatar den nya designen, ingenting finns där den borde vara
och när jag ska in och ändra på profilen så måste jag ta en bra jäkla lång omväg... >_<

Istället för att ändra om sidan hela tiden så borde dom fixa alla glitchar och buggar!
Förbaskade sega mods det finns här på gaia, sover dom eller? Pffft..  
Reply
Dalsgård [We spam for GULD]

Goto Page: 1 2 [>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum