Welcome to Gaia! ::

Dalahästen [The Swedish Spamguild!]

Back to Guilds

Talk about anything in Swedish 

Tags: free, spam, swedish, polls, friends 

Reply Brunflo Gårdsmarknad [Sell, buy, quest!]
Villa Villekulla Charity! Massa outfits denna månad! Goto Page: 1 2 3 ... 4 ... 63 64 65 66 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Ny poll!
  Ja!
View Results

Pippi Longstrump
Crew

PostPosted: Mon Jul 09, 2007 11:57 am
User Image
Villa Villekulla Charity!



Välkomna till Villa Villekulla, Dalahästens egna charity! Det är jag som är Pippi! Jag styrs av Miss Sweden och kommer att ha hand om charityns guld pengar. Som ni kanske anar så har charityn Pippi Långstrump-tema. Jag ville ha ett tema med anknytning till Sverige och något som folk kan relatera till. Och alla känner ju till Pippi! Charityn kommer att donera guld och items till svenska medlemmar i gillet. Pippi kommer flitigt leta i Game item quests tråden efter nya offer. Så questar ni nått game item se till att anmäla er där!

Post 1: Info om Charityn, Status & Dagbok <--- Du är här!
Post 2: Regler & FAQ
Post 3: Tävlingar
Post 4: Donationer
Post 5: Donationer till Charityn & Dum/Snäll lista


Kapital Status: ~8,2k Hög! Uppdaterad: 2009-03-14
Kapital Status är hur mycket guld Charityn har. Ju mer guld, ju fler och högre donationer.

under 1k = Låg!
1k-5k = Medel!
5k-10k = Hög!
Över 10k = Mycket hög!


Dagbok

2007-07-14: Klipper bandet, tråden är öppnad! Dom första donationerna delas oxå ut!
2007-07-19: Startar två nya tävlingar! En permanent tävling: Månadens outfit! och ett Lotto! Må bäste gaian vinna!
2008-03-28: Gör din egen outfit denna månad!
2008-04-01: Tävlingar, ny outfit varje vecka, guld till första posten på varje sida, m.m. för att fira Dalahästens födelsedag. Pågår under hela maj!
2008-07-05: Villa Villekulla charity fyller 1år! Tävlingar och donationer för att fira!

User Image  
PostPosted: Mon Jul 09, 2007 11:57 am
User Image
Regler

*Följ TOS!
*Följ gillets regler!
*Prata svenska i tråden. Nått enstaka engelsk ord/uttryck går bra.
*Du måste vara svensk och medlem i gillet för att få en donation
*Använd inte Mules för att få fler donationer!
*Tigg absolut inte!! Då hamnar du under Dunder-Karlsson och Blom direkt!
*Fråga inte efter särskilda items. (Game items får du lämna önske mål om)
*Klaga inte över att jag donerat för lite!
*Det hjälper att vara aktiv i charity tråden (eller iaf posta ibland)
*Du måste acceptera en trade (donation) inom en månad!


FAQ

Jag är inte svensk men jag vill iaf ha guld!
Då finns det andra chariys att vända sig till!

Det är så synd om mig av nån anledning! crying Jag har inget guld! Ge mig guld!
Nej... och läs reglerna!

Ok, jag är medlem i gillet och från Sverige. Hur gör jag för att få en donation?
Var aktiv i charity tråden och i gillet. Och var snäll mot alla!

Kan jag få mer än en donation?
Det klart!

Kan jag göra nått som särskilt som gör att jag lättare får en donation?
Ja faktiskt! Du kan anmäla dig i Game Item Quests tråden här i Brunflo. Du kan oxå posta mycket och försöka komma på var 10:e sida. Läs mer under Tävlingar.

Jag vill oxå hjälpa till, vad kan jag göra?
Du kan donera till charityn, Pippi tar emot allt! Har du items från Daily Chance eller game items som skräpar så tar charityn gärna emot dom.
User Image  

Pippi Longstrump
Crew


Pippi Longstrump
Crew

PostPosted: Mon Jul 09, 2007 12:07 pm
User Image
Tävlingar
Alla tävlingar är gratis!!

Sid-Tävling!

Detta är en permanent tävling. Första posten på varje sida får en liten donation.

Varje sida - 100g (ex. sida 51, 52, 53...)
Var 5:e sida - 500 guld pengar (ex. sida 15, 25, 35...)
Var 10:e sida - 1000 guld pengar (ex. sida 10, 20, 30...)
Var 50:e sida - 5000 guld pengar (ex. sida 50, 150, 250...)
Var 100:e sida - 10000 guld pengar (ex. sida 100, 200, 300...)


Månadens outfit!

Denna månad är lite speciell. Eftersom att det inte varit nån outfit på flera månader så kompenserar Pippi med att göra en outfit i (nästan) varje färg!!! Kanske inte världens snyggaste eller dyraste, men det är tanken som räknas... sägs det. Något annat speciellt med denna månad är att det räcker med att säga vilken/vilka outfits du vill ha! Om du vill ha flera skriver du vilken ordning du vill ha dom, med den du vill ha mest först. Senast den 15 april sen bestämmer pippi vem som får vad. Du kommer inte att gå lottlös för om du inte får en outfit så får du ett tröstpris!

Detta är en permanent tävling dvs. varje månad runt den sista kommer en ny outfit. Den 20:e nästa månad väljer jag ut den som jag tycker förtjänar outfiten mest. Jag kommer varje månad posta en tektek med outfiten här nedan och det enda du behöver göra är att skriva din motivation till varför just du ska få denna outfit. Det räcker inte med "jag vill ha", men du behöver inte skriva en uppsats. Skriv tex varför du gillar den. Posta din motivaton här i tråden!

Det kommer finnas en variant för killar och en för tjejer (dom kan skilja lite). Du vinner den som stämmer med din avatar, dvs har du en tjej avi får du tjej outfiten. Hår ingår ej! xp

Sista datum: 15 april

Det är bara att klicka på outfiten för att se itemslist!

Grå outfit:
User Image

Brun outfit:
User Image

Vit outfit:
User Image

Blå outfit:
User Image

Grön outfit:
User Image

Gul/orange outfit:
User Image

Rosa outfit:
User Image

Röd outfit:
User Image

Svart outfit:
User Image


Tävlings historik

Lotto 1: 1:a Notime, 2:a HolyCheesus, 3:a Tebasile
Sida 5: Tenglina
Sida 10: InfectedMuffin
Sida 15: Fixfax
Outfit juli-augusti: Notime
Sida 20: LostWithin
Outfit 1 aug-sept: Notime
Outfit 2 aug-sept: Tenglina
Lotto 2: 1:a Fixfax, 2:a Keyhala, 3:a Cassandra
Sida 25: LostWithin
Lotto Halloween: 1:a Danbanan, 2:a Keyhala, 3:a Ice Dragon Shadow
Sida 30: LostWithin
Outfit sept-oct: Cassandra
Outfit nov-dec: Fixfax
Outfit jan: Snelhest
Outfit feb: irori
Outfit mars: HolyCheesus
Outfit april: Kai232
Lotto maj: 1:a Miss Sweden
Outfit 1 maj: Svea Viking
Outfit 2 maj:
Outfit 3 maj: Fixfax
Outfit juni: Svea Viking

User Image  
PostPosted: Mon Jul 09, 2007 12:11 pm
User Image
Donationer
Här kommer jag att posta vilka Villa Villekulla Charity har donerat till! Namnen står i bokstavsordning.

Cassandra G Varcolaci: 800g, 1450st blommor
DrCarl: 100g
Fixfax: 3100g, 11 boots, 1 tire, 200 tokens, 330 papper, 5 F bait
Ginqx: 800g
HolyCheesus: 10 ink, 100g
InfectedMuffin: 1000g
irori: 200g
LostWithin: 1300g
May Li: 10 ink, 100g
men_fungera: 100g
NeRo OaK: 1000g
notime: 14 ink, 100g
Rezzi: 100g, 100 tokens
Svea Viking: 10 F bait, 1600g
Taihen Da: 120st blommor, 6 pebbo, 7 seedkin, 7 bass, 1 trout, 700g
Tebasile: 23 ink, 300g
Tenglina: 150 tokens, 800g
Umja: 100 tokens
Vichie: 100 tokens, 200g

Tävlings Donationer
Här kommer jag att posta dom som fått en donation för att dom vunnit en tävling. Namnen står i bokstavsordning. Har du vunnit flera ggr står ditt namn flera ggr också.

Cassandra: Lotto 2 - 100g, items
Cassandra: Månadens Outfit oct-nov
Danbanan: Lotto Halloween - 1000g
Fixfax: sida 15 - 50g
Fixfax: Lotto 2 - 1000g, items
Fixfax: Månadens outfit dec
HolyCheesus: Lotto 1 - 500g
Keyhala: Lotto 2 - 500g, items
Keyhala: Lotto Halloween - 500g
LostWithin: sida 20 - 100g
LostWithin: sida 25 - 50g, items
LostWithin: Månadens outfit sept-okt
LostWithin: sida 30 - 100g
LostWithin: sida 40 - 100g
Notime: Lotto 1 - 1000g,
Notime: Månadens outfit juli-aug
Notime: Månadens outfit 1 aug-sept
Tebasile: Lotto 1 - 100g, items
Tenglina: sida 5 - 50g
Tenglina: Månadens outfit 2 aug-sept
Ice Dragon Shadow: Lotto Halloween - items
Ice Dragon Shadow: sida 35 - 50g
InfectedMuffin: sida 10 - 100g
Snelhest: Månadens outfit jan


User Image  

Pippi Longstrump
Crew


Pippi Longstrump
Crew

PostPosted: Mon Jul 09, 2007 12:25 pm
User Image
Donationer till Charityn
Här kommer jag att skriva dom generösa människor som donerat till Villa Villekulla Charity! Namnen står i bokstavsordning.

Cassandra G Varcolaci / Moonromanticism: 5st Labu neclace, red roman candle, blue roman candle, super roman candle, chubbi chicky, cutie chicky, baby chicky, red roses chest tattoo, black roses chest tattoo, black roses back tattoo, black tribal torso tattoo, black skull & bones tattoo, 5st magic swamp orb, 2st magic island orb, mimzy aura, 4st Sayoran's goggles, charcoal bubbles tankini top, charcoal bubbles tankini bottom, black lace-up cork sandals, cap a la gingerbread, tiny christmas head-tree, Holly pin, jingle bell earrings, carrot nose, eggnog, gingerbred man cookie, cookies and milk, caroling sheet music, Christmas stocking, watermelon hat, baby jack mask, 2st fai coat, 2st sprited 2k7 socks, green flame pants, spirited 2k6 boots, jack's 2k7 pumpkin earrings, 2st ubi ramen, cary brothers CD, 2st ubi parasol, 2 F bait, 20 brown ink, 1 pink ink, 1000g.
Fixfax: Radicool blackout trim shorts, 17st blox, Radicool pink trim shorts, 2st beat slim gold shoes, alien mask, 5st mantis mask, 5st summer top, blue medical gloves, radicool blush socks, gray collar shirt, yellow hand knit top, castaway white shirt, castaway pearl shirt, gold sporty sneakers, ocean cut off shorts, gray peasant gloves, long red socks, long white socks, 2st chicken mask, tan hippie shoes, 3st moss hippie shoes, 2st the masque, beat slim black shoes, long black socks, ohh~cean red head wrap, enchanted wooden trunk, blue leather chair, 4st kitchen clock, potted rubber tree, 2st basic shelving, 2st potted island palm, 4st side table, yellow toaster, 2st basic white door, yellow punchingbag, 2st aerobic step, black audio reciever, 2st salad, 2st makeshift bed, makeshift window, makeshift door, makeshift table, 3st caramel cheese cake, 2st strawberry cheesecake, garage sale lamp, 3st tea pot, 2st medieval shelving, 2st pancakes, 4st bar chair, 2st banana split, giant banana split, 11st matte wall tile, 9st matte floor tile, 12200g.
Lingonberry Insomniac: 10000g heart
LostWithin / InfectedMuffin: TV head, nurses hat, newsprint fro, paperbag hat, white paper headband, right T blox, greco roman pants olive, cola bottle, purple tea pot, newspaper combover, paperbag cap, blue paper crown, red paper crown, blue paper headband, old skewl orange head gear, castaway rust shorts, short black socks, castaway white shirt, caramel cheesecake, mami top, blush tai top, white hot top, prisoner's top, prisoner's, pants, green jersey top, cool basic skirt, black high tek sandal, blue doggie animal balloon, green doggie animal balloon, confused monochrome toe sox, 4st ghost sheets, 3st single bouquet, deluxe bouquet, 1 dicy tuna, 5000g heart
May Li: 370st blommor
NeRo OaK: 6000g heart
Notime: 370st blommor
Snelhest: 5007g heart
Tebasile: 926st blommor, 500g
Tenglina: Framed Gaia artwork #03 & #08, 2st white castaway shirt, 2st pearl castaway shirt, black castaway top, flashy summer top, 2st sand summer top, jack uniform coat, 2st alien mask, ohh~cean red head wrap, mimzy, loose knit white top, blue falme shirt, 1st blox, tan hippie shoes, tan peasant booties, the masque, 3st labu necklace, bachelor's cap, groucho glasses, blue medical shoes, gray peasant booties, mocha lounge pants, tan peasant's top, 2st blue paper cat band, black ski hat, missy sapphire dress, leather coutour pants, cool dress starter slacks, purple work jeans, jack visor, gray peasant's gloves, gray buckle trench hat, nurses hat, cool rainbow helm, jack uniform shirt, xmas giftbox 2k6 (4 of 8 ), 300 bachelor's credit, 200 master's credit, 100 doctorate's credits, 10 brown ink, 300g
Umja: Newsprint fro, old newspaper combover, long bull horns, paper bag cap, single sunflower - yellow bouquet, 10st blommor, 100g
Vichie: Tan peasant's top, tan peasant booties, 400g


Tommy och Annika
Tommy och Annika är ju Pippi bästa kompisar. Därför kommer alla snälla människor finnas med här! Har du gjort nått som förtjänar extra uppmärksamhet så kommer ditt namn hamna här.

Fixfax & Cassandra G Varcolaci, för att dom donerade till charityn innan den ens öppnat!
DrCarl, LostWithin, men_fungera, Rezzi, Taihen Da & Tenglina, för att dom hjälpte till att komma på ett namn till charityn!
LostWithin & Fixfax, för att dom är aktiva i tråden och postar mer än några andra!
LostWithin, fixfax, Cassandra G Varcolaci, Tenglina, för att dom ofta donerar till Charityn!
Lingonberry Insomniac, för att hon donerade 10k!
Fixfax, för att han donerade 10k!


Dunder-Karlsson och Blom
Pippis värsta fiender är ju skurkarna Dunder-Karlsson och Blom som jämt försöker stjäla hennes guld pengar. Därför kommer jag skriva upp dig här om du gör nått dumt eller bryter mot reglerna. Snälla låt listan förbli tom!

Ingen..

User Image  
PostPosted: Mon Jul 09, 2007 12:26 pm
*Sparad*  

Pippi Longstrump
Crew


Pippi Longstrump
Crew

PostPosted: Mon Jul 09, 2007 12:27 pm
*Sparar en till för säkerhets skull*  
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 2:58 am
*Klipper bandet* Ta-da! Öppet! Välkommna in!  

Pippi Longstrump
Crew


HolyCheesus

PostPosted: Sat Jul 14, 2007 3:35 am
Wohooo!! : D  
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 3:40 am
Yey! ^_^ Hej biggrin  

Umja


Vichie

PostPosted: Sat Jul 14, 2007 3:43 am
Yay! Detta låter kul! biggrin  
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 3:52 am
Tack Umja för donationen!! heart  

Pippi Longstrump
Crew


snelhest

PostPosted: Sat Jul 14, 2007 4:57 am
Pippi! xD
 
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 5:39 am
Wow Snelhest! Tack sååå jätte super mycket för donationen!!! eek heart  

Pippi Longstrump
Crew


fixfax

PostPosted: Sat Jul 14, 2007 5:54 am
Vad kul att den äntligen har öppnat blaugh  
Reply
Brunflo Gårdsmarknad [Sell, buy, quest!]

Goto Page: 1 2 3 ... 4 ... 63 64 65 66 [>] [>>] [»|]
 
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum